اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی:

تعامل مردم برای کاهش معضل اعتیاد ضروری است

معاون پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان غربی گفت: تعامل و همکاری اقشار مختلف مردم با مسئولان در زمینه مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت غیرقابل انکار است.

تعامل مردم برای کاهش معضل اعتیاد ضروری است

پرویز علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: همکاری مردم در این زمینه مانند سایر موارد راهگشا است، چرا که بدون تعامل و همراهی جامعه در زمینه پیشگیری اولیه و ثانویه از شیوع اعتیاد، نمی‌توان نتیجه گرفت.

وی به برپایی سمینار آشنایی با پیامدهای سوءمصرف مواد مخدر و مواد روانگردان و راه‌های پیشگیری از آن در طول چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: این سمینار به میزبانی اداره کل پزشکی قانونی استان و با مساعدت دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی برپا شد.

علیزاده بر لزوم بهره‌گیری از خروجی این قبیل سمینارها و نشست‌ها تاکید کرد و ادامه داد: سوءمصرف مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان پدیده‌ای است که در صورت برنامه‌ریزی و مقابله یک جانبه مسئولان را دچار استیصال می‌کند، بنابراین باید به صورت مشترک و بین‌بخشی برنامه‌های این حوزه را دنبال کرد.

وی بر لزوم تلاش برای برگرداندن معتادان ترک کرده به چرخه زندگی تاکید کرد و ادامه داد: در جامعه باید شرایطی را فراهم آورد که از سیر صعودی تعداد معتادان جلوگیری کرده و از طرف دیگر افرادی که مصرف این مواد افیونی را ترک کرده‌اند به چرخه زندگی برگردند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان غربی با اشاره به اینکه عوارض اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این معضل بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: یک فرد معتاد فقط به جسم و روح خود و خانواده خود لطمه وارد نمی‌کند بلکه یک تهدید علیه سلامت روحی، روانی و اخلاقی جامعه قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/61002/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول