اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی:

مدیران دستگاه‌های اجرایی با علائم اعتیاد آشنا شوند

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای حراست‌ها و کارمندان در سمینار آشنایی با پیامدهای سوءمصرف مواد مخدر و راه‌های پیشگیری از آن حضور پیدا کنند، تا سطح شناخت خود را از این معضل بالا ببرند.

مدیران دستگاه‌های اجرایی با علائم اعتیاد آشنا شوند

علی افتخاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: این سمینار در راستای محقق کردن سیاست‌های کلی رهبری در مورد مبارزه با مواد مخدر فردا به میزبانی ارومیه برپا می‌شود زیرا ایشان بارها به دلیل دامنگیر شدن این معضل ابراز نگرانی کرده‌اند.

وی افزود: در سال 1385 مقام معظم رهبری به قوای سه‌گانه سیاست‌های کلی را در این باب ابلاغ کرده و در حدود امکانات و اختیارات آن‌ها تلاش برای ریشه‌کن شدن این معضل اجتماعی را خواستار شده‌اند، بنابراین پزشکی قانونی به عنوان عضو کمیته فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر در این سمت و سو گام برمی‌دارد.

افتخاری به اهمیت حضور قضات، روسای دستگاه‌ها و مدیران واحدهای حراست همچنین کارمندان دولت در این سمینار اشاره کرد و بیان داشت: مدیران باید به علائم سوءمصرف مواد آشنایی پیدا کرده و به محض مشاهده نشانه‌ها در کارمندان بلافاصله اقدام مقتضی را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه قبل از ورود به مرحله خطرناک و دشوار شدن درمان اقدامات لازم انجام گیرد، کارمندان در صورت ابتلا به این بلای خانمان‌سوز سلامتی خود را به دست آورده و بهتر در مسئولیت خود ظاهر می‌شوند.

افتخاری مبارزه با مواد مخدر در اداره‌ها را عامل موثری در بیمه شدن آن‌ها مقابل مفاسد اداری و اقتصادی دانست و ادامه داد: حقوق ماهانه در هیچ شرایطی هزینه‌های اعتیاد یک فرد را تکافو نمی‌کند، بنابراین به انواع تخلفات برای تامین وجوه مورد نیاز دست می‌زنند، که با هوشیاری مدیران و اقدام به موقع آن‌ها از بروز چنین مشکلاتی می‌توان جلوگیری کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی با اظهار اینکه هیچ کس مقابل این آسیب اجتماعی مصون نیست، اظهار داشت: هیچ قشری اعم از خانواده‌های مذهبی و متعهد، ورزشکاران، مدیران و کارمندان در مقابل این معضل و بیماری خطرناک مصون نیستند، بنابراین همه باید در راستای ارتقای آگاهی‌های شخصی و اطلاع‌رسانی دیگران گام بردارند.

انتهای پیام/61002/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول