اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت مطرح کرد

نقش بی‌بدیل تبلیغات در ترویج ارزش‌های دینی

امام جمعه دهدشت گفت: تبلیغات در ترویج ارزش‌های دینی نقشی بی‌بدیل دارد.

نقش بی‌بدیل تبلیغات در ترویج ارزش‌های دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان صبح امروز با موضوع ارائه راهکارهای برگزاری هر چه بهتر نماز جمعه به ریاست امام جمعه در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی فلسفه وجودی انسان و آفرینش عالم را عبادت و معرفت توحیدی خواند و اظهار داشت: هدف از خلقت دعوت همه موجودات به ویژه انسان به عبادت است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه فلسفه بعثت انبیا هم دعوت مردم به نماز بوده است افزود: آبروی انسان به واسطه عبادتی است که به ذات ربوبی حق دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه ماهیت نظام را بر اساس توحید و نماز دانست و تصریح کرد: تجلی و تبلور توحید در نمازی که حاوی بصیرت دینی است، شکل می‌گیرد.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: خیلی‌ها نماز می‌خوانند، ولی ممکن است در مقابل ارزش‌های الهی و در مقابل انبیای الهی و اولیاء بایستند و این ناشی از بی بصیرتی و فهم دینی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با استناد به روایاتی در همین رابطه ابراز داشت: انسان‌هایی هستند که به شب زنده‌داری و روزه‌داری مشغولند، اما خداوند عبادتی از آنها را نمی پذیرد.

حسینی دلیل رد عبادات این افراد را عدم درک حقیقت ولایت از سوی آنها خواند و با بیان اینکه همه مسائل باید به محوریت نماز مدیریت شود، افزود: ساختار کارهای ما باید رنگ و بوی الهی دهد.

حسینی با اشاره به فریضه مهم نماز جمعه جایگاه نماز جمعه را حکومتی و بسیار حساس مطرح کرد و گفت: نماز جمعه فرصت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی و از برکات این نظام است.

وی از نماز جمعه به عنوان فرصت مناسب برای مدیریت درست جامعه در حوزه سیاسی، تبلیغاتی و سایر مدیریت‌ها نام برد و با اشاره به نقش تبلیغات در مدیریت‌های جهان اذعان داشت: تغییر حکومت‌ها، ایجاد جنگ و صلح با تبلیغات میسر می شود.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر لزوم استفاده از فرصت‌ نماز جمعه و تبلیغات وسیع فرهنگی افزود: با نفوذ تبلیغات روی افکار مردم از این فرصت هم برای ذخیره آخرت و هم هر چه بهتر برگزار شدن نماز جمعه بهره بریم.

در ادامه محمد حسینی‌طلب با اشاره به روند کند اجرای عملیات مصلای امام خمینی(ره) دهدشت گفت: اگر این پروژه به صورت امانی در اختیار دفتر امام جمعه قرار می‌گرفت، سرعت عمل بیشتری داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه از امامت حجت‌الاسلام حسینی به عنوان بارزترین و باصلابت‌ترین پایگاه در سطح استان یاد کرد و افزود: سنگینی تریبون مقدس نماز جمعه در شهر دهدشت حفظ شده است.

حسینی‌طلب حجم کارهای فرهنگی ستاد نماز جمعه را متذکر شد و با بیان اینکه این ستاد فاقد بودجه است، خواستار اختصاص بخشی از بودجه ادارات و نهادها به این ستاد شد.

انتهای پیام/82016/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول