اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم:

غرب با رسانه‌های به ظاهر شیعی و اسلامی به جنگ آمده است/ تلاش برای تحقق آرمان‌شهر رضوی

امام جمعه قم گفت: غربی‌ها با راه‌اندازی گروه‌های تکفیری و رسانه‌های به ظاهر شیعی و اسلامی به جنگ اسلام آمده‌اند ولی باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که تشیعی که از لندن و آمریکا تبلیغ شود واقعی نیست.

غرب با رسانه‌های به ظاهر شیعی و اسلامی به جنگ آمده است/ تلاش برای تحقق آرمان‌شهر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اینکه تقوا به لفظ و نوشتن نیست گفت: تقوا توجه به واجبات و پرهیز از محرمات است.

وی بیان کرد: علت اینکه انسان باید از خداوند اطاعت کند به این دلیل است که علم و کمالات و آفرینش انسان از جانب خداوند متعال است. فلسفه مبعوث شدن انبیا نیز این است که انسان به فطرت خود بازگردانده شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه توحید با ولایت قرین و همراه است ادامه داد: کلمه لا اله الا الله ذکر پر اهمیت است و در روایات از آن به عنوان افضل الاعمال و افضل الکلام یاد شده است.

وی با تبریک فرا رسیدن میلاد امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: ایرانی‌ها به برکت امام هشتم به ارزش‌های دینی دست پیدا کرده‌اند و باید مراقب باشیم که مبادا نسبت به سبک زندگی ایشان غفلت کنیم.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه باید سیره اهل بیت به ویژه امام رضا(ع) را استخراج کرده و آن را در جامعه پیاده کنیم، افزود: در چنین شرایطی شاهد تحقق آرمان شهر رضوی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) با فقرا هم کلام و هم غذا می‌شدند اظهار کرد: این مسئله سبب گرایش مردم به امام هشتم و خاندان عترت شده بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: امام هشتم به سبک زندگی دینی اصرار داشتند و ایشان انتظار دارند که شیعیان و مؤمنان از سیره پیامبر گرامی اسلام پیروی کنند.

وی اذعان کرد: عباداتی مثل نماز، حج، روزه و... بدون محبت محمد(ص) و آل ایشان ارزشی ندارد و محبت بی عمل و عمل بی محبت مقبول پروردگار نیست.

سعیدی در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه سراسر کشور اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار نماز جمعه را شبکه مهمی دینی دانستند و باید ائمه جمعه نگاه جامع و کلان را از بعد داخلی و خارجی در نمازهای جمعه مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به هجوم دستگاه تبلیغاتی بیگانگان علیه جهان اسلام ادامه داد: خطبه‌های جمعه باید در کنار مسائل اعتقادی، اخلاقی و دینی، مردم را نسبت به معارف اهل بیت آشنا کنند و این اقدام بهترین راه برای مقابله با موج گسترده غربی‌ها علیه فرهنگ اسلام است.

امام جمعه قم تصریح کرد: از دیگر نکاتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشت این بود که ائمه جمعه باید از ورود به جناح بندی‌های سیاسی پرهیز کنند.

وی در ادامه به دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: نکته‌ای که رهبری در این دیدار مورد تاکید قرار دادند این بود که جدال نداشتن در حج ارتباطی نباید به منجر به نفی برائت از مشرکین شود.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه برائت از مشرکین از اساسی‌ترین دستورات اسلامی است گفت: درگیری مذاهب اسلامی به نفع صهیونیست‌ها بوده و غربی‌ها با راه اندازی گروه‌های تکفیری و رسانه‌های به ظاهر شیعی و اسلامی به جنگ اسلام آمده‌اند ولی باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که تشیعی که از لندن و آمریکا تبلیغ شود واقعی نیست.

وی نداشتن نگاه کلان و جزئی نگری را از آسیب‌هایی دانست که مشکلات فراوانی به دنبال دارد و گفت: مردم مصر در پی انتخاباتی که برگزار کردند با رای خود عده‌ای را سر کار آوردند ولی این افراد نتوانستند دوست و دشمنان را شناسایی کنند.

امام جمعه قم اضافه کرد: با حیله و مکر دشمن و سوء تدبیر مسئولان مصر خسارتی جبران ناپذیر به این کشور وارد آمد و شرایط به گونه‌ای تغییر کرد که دیکتاتور این کشور را آزاد کردند و آب از آب تکان نخورد.

وی در ادامه درگذشت آیت‌الله طاهری خرم آبادی و همچنین درگذشتگان در سانحه اتوبان قم - تهران را تسلیت گفت.

سعیدی همچنین از مقام معظم رهبری، رئیس مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسئولان و اقشار مختلف مردم به دلیل صدور پیام‌های تسلیت در پی ارتحال همسر شهید آیت‌الله سعیدی تقدیر کرد.

انتهای پیام/78009/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول