اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خطبه‌های نماز جمعه تاکستان صورت گرفت

واکنش آیت‌الله اسلامی به تهدید حمله به سوریه

امام جمعه تاکستان گفت: متجاوزان به حریم و خاک سوریه قطعا تمام کننده این نبرد نخواهند بود.

واکنش آیت‌الله اسلامی به تهدید حمله به سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین آیت‌الله علی اسلامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر تاکستان در مصلی نماز جمعه این شهر ضمن گرامیداشت هشتم شهریور ماه سالروز شهادت رجایی و باهنر اظهار داشت: شخصیت ارزنده و گرانقدر این دو شهید بزرگوار همواره نزد ملت و مسئولان ایران اسلامی مایه الگو بوده و ارزشمند است.

امام جمعه تاکستان افزود: رجایی و باهنر در حقیقت امر مانند عالمانی بودند که ضمن خدمت برای ملت در دوران ستم‌شاهی نیز به وفور زیر شکنجه‌های طاقت فرسا قرار گرفته و به طور وحشیانه اذیت و آزار می‌شدند.

وی با بیان اینکه گروهک منافقان در سال‌های نخستین انقلاب اسلامی با انجام ترور مردم کوچه و بازار را دچار وحشت می‌کردند، ابراز داشت: در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی بنابر آمار در حدود 12 هزار نفر از مردم بی گناه به دست منافقان به شهادت رسیده و در تاریخ به عنوان سند حقانیت جمهوری اسلامی ماندگار شد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن در اندیشه تسخیر سرزمین‌های عراق و سوریه است، ابراز داشت: آمریکا و انگلیس بدون توجه به جایگاه سازمان ملل و نمایندگان آن خودسرانه و ظالمانه قصد حکومت بر سراسر عالم را در سر پرورانده و چه بسا در صورت داشتن چنین تفکری نسبت به ایران با پاسخ دندان‌شکن ملت مکتب‌دار و عاشورایی ایران اسلامی روبرو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی و مقاومت ملت سوریه، آمریکا را از موضع قدرت به زیر کشیده و سبب عقب نشینی مستکبران شده است، ابراز داشت: قطعا در صورت عملی‌ شدن تهدید استکبار نسبت به سوریه معادله این جنگ که با تهاجم آمریکا آغاز می‌شود با خواست این کشور به اتمام نرسیده و با وجود مجاهدان جان بر کفی مانند حزب‌الله هرگز معادله به سود آمریکا ختم نمی‌شود.

امام جمعه تاکستان ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) تجلی و پایندگی دین اسلام را در گرو فداکاری‌های امامان معصوم ذکر کرد و افزود: امامان معصوم همواره بر تمامی شیعیان حقی سنگین نهاده‌ که باید به وظایف خویش در این قبال عمل کرد.

وی به سالروز ربودن امام موسی صدر اشاره کرد و افزود: امام موسی صدر به عنوان یکی از عناصر برجسته و مؤثر در انقلاب اسلامی همواره در مسیر تقوا و رضای الهی گام برمی‌داشت و دشمنان نیز که از تحلیل شخصیتی وی به تنگ آمدند در توطئه‌ای ایشان را در لیبی مورد ربایش قرار دادند.

امام جمعه تاکستان افزود: بنا بر آموزه‌ها و تأکیدات دین اسلام قطعا شهادت و اسارت نمی‌تواند راه این عالم بزرگوار را به فراموشی سپرده و از بین ببرد.

وی در پایان دستور اسلام مبنی بر امتناع و سرزنش مکر در تعلیم و تربیت را متذکر شد و افزود: شیوع چین رفتارهای اجتماعی برافروخته شدن آتش لجاجت در فرزندان را به دنبال دارد.

امام جمعه شهرستان تاکستان افزود: دین مبین اسلام همواره اصل را بر تذکر به فرزندان قرار داده است که این عمل نیز باید به اندازه در مسیر تربیت فرزندان صورت گیرد.

انتهای پیام/77005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول