اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

سیاست ما توجه به فرآوری محصولات در کردستان است

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: سیاست مدیران استان توجه به فرآوری محصولات استان و استقبال از ورود سرمایه‌گذاران در این حوزه است.

سیاست ما توجه به فرآوری محصولات در کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری شامگاه شنبه در دیدار سفیر ترکیه با فعالان بخش خصوصی استان کردستان اظهار کرد: این استان با داشتن طبیعتی چهار فصل از قابلیت‌های فراوانی در بخش‌های آب و کشاورزی، صنعت و معدن، بازرگانی و توریسم برخوردار است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 14 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب حجم نزولات جوی در استان کردستان است، اظهار کرد: این مزیت امکان مطرح شدن ما در بخش کشاورزی در کل کشور را مهیا کرده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با اشاره به زیرکشت رفتن سالانه یک‌هزار و 100 هکتار از اراضی این استان در محصولات باغی گفت: با تولید 35 هزار تن توت‌فرنگی در سال، رتبه نخست کشور را در این زمینه دارا هستیم.

ازهاری به رتبه سوم استان کردستان در کشور در زمینه تولید گندم با 700 هزار تن تولید در سال اشاره کرد و افزود: تولیدات زراعی سالانه استان کردستان یک میلیون و 720 هزار تن و تولیدات باغی 161 هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان در مجموع 4.9 اراضی زیر کشت کل کشور را در اختیار دارد گفت: دو درصد کل تولیدات ایران در استان کردستان شکل می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان تصریح کرد: وجود این ظرفیت‌ها موجب شده است تا سرمایه‌گذاری در کشاورزی و صنایع تبدیلی استان کردستان دارای توجیه لازم باشد.

ازهاری با اشاره به وجود 18 نوع ماده معدنی در کردستان حجم ذخایر آنها را 550 میلیون تن عنوان کرد و گفت: عمده مواد این معدن‌ها سنگ آهن و طلا را شامل می‌‌شوند.

وی تصریح کرد: سیاست مدیران استان توجه به فرآوری محصولات استان و استقبال از ورود سرمایه‌گذاران در این حوزه است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان در ادامه با اشاره به وجود یک‌هزار و 600 مورد جاذبه گردشگری در بخش‌های طبیعی، مذهبی و تاریخی اظهار کرد: سالانه جمعیت زیادی از شهروندان ایرانی استان کردستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

به گفته وی این موضوع می‌تواند به عنوان سند مناسبی برای جذب گردشگران خارجی به این استان نیز عمل کند.

ازهاری افزود: انتظار داریم زمینه لازم فراهم شود تا بخش خصوصی کردستان در استان‌هایی از کشور ترکیه با ظرفیت فعالیت صنعتی مناسب ورود پیدا کند.

وی تنظیم تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه بین کردستان و کشور ترکیه به شکلی که ضامن فراهم آوردن بستر لازم برای همکاری فی‌ مابین باشد را یک اولویت دانست و گفت: در تجارت، انتقال دانش فنی مهندسی، انتقال فناوری و تأمین مواد اولیه این همکاری‌ها می‌تواند ظهور و بروز داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های دولتی در دو کشور، ایجاد بستر در راستای توسعه کشاورزی، سفر تجار ایران و ترکیه در قالب هیئت‌های تجاری به منظور بررسی ظرفیت‌های متقابل را از جمله دیگر برنامه‌های پیشنهادی استان کردستان در این زمینه عنوان کرد.

ازهاری با تأکید مجدد بر استقبال کردستان از ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به داخل این استان اظهار کرد: حمایت‌های خود را در چارچوب قانون سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/79012/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول