اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین روز از هفته دولت صورت گرفت

بهره‌برداری از اولین واحد استاندارد فرآوری پوکه معدنی کشور در قروه

در گرامیداشت پنجمین روز از هفته دولت، اولین واحد استاندارد فرآوری پوکه معدنی کشور در قروه به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از اولین واحد استاندارد فرآوری پوکه معدنی کشور در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، این طرح در فاز اول با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد ریالی بخش خصوصی برای 15 نفر به صورت مستقیم و 40 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است که ظرفیت فرآوری و بسته‌بندی 50 هزار مترمکعب در سال را دارد.

کلنگ آغاز به کار فاز دوم و سوم این طرح نیز امروز به زمین زده شد تا با سرمایه 120 میلیارد ریالی و ظرفیت تولید روزانه 50 هزار قطعه بتنی سبک، زمینه اشتغال 80 نفر را فراهم آورد.

رجبی مجری این طرح در مراسم افتتاح طرح به خبرنگار فارس گفت: مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی این واحد صنعتی، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و به ویژه پوکه و نیز ایجاد فرصت شغلی برای جوانان جویای کار در منطقه است.

وی با بیان اینکه این واحد صنعتی، ارزآوری مطلوبی را برای منطقه در پی خواهد داشت گفت: این واحد اولین واحد استاندارد کشور است که با بسته‌بندی پوکه معدنی و فرآوری اصولی آن بر مبنای استانداردهای صنعتی، قابلت بالایی را برای صادرات داراست.

وی گفت: تلاش می‌شود در فاز چهارم این طرح دیوارهای سبک پیش‌ساخته، پانل و حتی خانه‌های پیش ساخته تولید شود.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: شهرستان قروه دارای 13 واحد معدنی تولید پوکه معدنی است که با برداشت سالانه 515 هزار تن پوکه، رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.

مهدی مرادی گفت: تا قبل از اجرای این طرح، کار فرآوری اولیه پوکه معدنی در معادن انجام می‌شد که از استانداردهای لازم برخوردار نبود.

مرادی با اشاره به اینکه استان کردستان با حجم ذخایر 560 میلیون تنی جزو پنج استان برتر معدنی کشور در زمینه ارزش مواد معدنی است، افزود: بخش عمده‌ای از این معادن در شهرستان قروه قرار دارد.

وی تعداد معادن شناسایی و ثبت شده در استان را 317 معدن عنوان کرد و افزود: حجم سرمایه‌گذاری در معادن فعال استان 5 میلیارد و 600 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اشتغالزایی 4 هزار و 200 نفر از شهروندان کردستانی در معادن استان افزود: متاسفانه فرهنگ خام فروشی معضلی برای اقتصاد معادن غنی در استان است.

مرادی اظهار داشت با راه‌اندازی طرح‌هایی در زمینه فرآوری مواد معدنی، علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه سودآوری بیشتر معادن برای استان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی معادن کردستان گفت: این طرح در حال حاضر 70 درصد اجرایی شده است که تا دو ماه آینده به صورت کامل به اجرا در می‌آید.

مرادی افزود: در این طرح تعداد معادن فعال و غیرفعال، اشتغالزایی، تولید و نوع مواد معدنی استان مشخص می‌شود.

انتهای پیام/79009/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول