اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان خبر داد

فعالیت 3 کارخانه فعال فرآوری و استحصال روغن زیتون در سمنان

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از وجود سه شرکت و کارخانه فرآوری فعال در زمینه استحصال روغن در شهرستان‏‌های آرادان، سرخه و سمنان خبر داد.

فعالیت 3 کارخانه فعال فرآوری و استحصال روغن زیتون در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، لطف‏‌الله رضایی امروز ارقام زرد، روغنی، میشن و مانزانیلا را از عمده ارقام موجود در استان سمنان بیان کرد و افزود: این ارقام با هدف تولید روغن، کشت و توسعه پیدا کرده است.

وی گفت: 2 شرکت فنی در بحث خرید و جمع‌‏آوری محصولات تولیدی و ارسال به کارخانجات روغن‌‏کشی در استان سمنان وجود دارد و برای حمایت از تولید دانه‏‌های روغنی با ارائه تسهیلات برای ایجاد کارخانه فرآوری روغن‏‌کشی، چهارمین واحد فرآوری و روغن‏‌کشی نیز با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت از محل کمک‏‌های فنی و اعتباری و کمک‌‏های بلاعوض اعتبارات باغبانی در شهرستان آرادان نصب و راه‏‌اندازی می‌‏شود.

رضایی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از روغن خوراکی مورد نیاز کشور وارداتی است، لذا طرح حمایت از تولید دانه‏‌های روغنی طی چند سال اخیر به صورت ویژه مورد حمایت جدی دولت قرار دارد.

وی گفت: توسعه باغ‏های زیتون در استان سمنان از سال 75 شروع شده و با حمایت صورت گرفته، طی سال‏های اخیر به اوج خود رسیده است به نحوی که در حال حاضر سالانه حدود 500 هکتار به سطح زیرکشت باغ‏های زیتون استان سمنان اضافه می‏‌شود و در حال حاضر بیش از چهار هزار هکتار باغ زیتون در استان سمنان وجود دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ادامه داد: احداث باغ‏‌های سازگاری ارقام، باغ‏های مادری برای استحصال قلمه و سایر اندام‏‌های تکثیری، احداث نهالستان‏‌های تولید نهال استاندارد، پرداخت یارانه نهال و کمک‏‌های بلاعوض برای توسعه باغ‏‌ها، اصلاح، بهسازی و تغذیه باغ‏ها و تکمیل و راه‌‏اندازی واحدهای فرآوری استحصال روغن، حمایت‏‌هایی است که سازمان جهاد کشاورزی در این بخش انجام داده است.

رضایی گفت: توصیه می‏‌شود جهت پیشبرد اهداف اصلی طرح ملی زیتون و کاهش واردات روغن خوراکی تمام محصولات تولیدی جهت استحصال روغن استفاده شود لذا به این منظور پرداخت یارانه به تولیدکنندگان روغن زیتون در حال پیگیری است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان یادآوری کرد: بیش از شش هزار تن محصول از دو هزار و 300 هکتار باغ‌‏های بارور زیتون استان سمنان برداشت می‏‌شود که حدود 40 درصد آن (دو هزار و 400 تن) مورد روغن‌‏کشی در سه واحد فرآوری فعال قرار می‏‌گیرد که حدود 500 تن روغن استحصال خواهد شد.

انتهای پیام/2249/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول