اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته تجاری ثبت اختراعات در اتاق اصفهان:

کمیته تجاری ثبت اختراعات در اتاق اصفهان راه‌اندازی شد

مسئول کمیته تجاری ثبت اختراعات در اتاق اصفهان گفت: کمیسیون تجارت اتاق اصفهان با هدف تجاری‌سازی اختراعات و ایجاد ارتباط بین سرمایه‌گذاران و مخترعین و فرهنگ‌سازی، کمیته تخصصی با عنوان تجاری سازی ثبت اختراعات را راه‌اندازی کرد.

کمیته تجاری ثبت اختراعات در اتاق اصفهان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صناعی و معادن و کشاورزی استان اصفهان، روشنک امامی در جلسه نخست این کمیته گفت: ثبت اختراعات و ایده‌های نو، تجاری‌سازی و صنعتی کردن ثبت انجام شده از جمله دغدغه‌های مخترعان و فعالان اقتصادی بوده که نیازمند تشکیل شبکه ارتباطی است.

وی ادامه داد: با توجه به صنایع مختلف در هر یک از زمینه‌های مورد نیاز جوامع نظیر کشاورزی، صنایع غذایی، حمل و نقل اختراعاتی صورت می‌گیرد که نیازمند تجاری‌سازی و تولید انبوه است.

مسئول کمیته تجاری ثبت اختراعات در اتاق اصفهان افزود: یکی از روش‌های جدید برای دست‌یابی به صنایع نوین، احترام به حقوق مالکیت معنوی مخترع است.

امامی خاطرنشان کرد: روش‌های دست‌یابی مخترعین به اختراعات جدید شامل تحقیقات آکادمیک، نوآوری در صنایع موجود و نوآوری در صنایع به صورت ثبت یک صنعت نوین است که  پس از ثبت اختراع  هیچ‌گونه ارتباطی با سرمایه‌گذاران و صاحبان  صنایع و صنعت‌گران نداشته و این کمیته به جهت ارتباط سریع‌تر و اقتصادی‌تر و دقیق‌تر تشکیل می‌شود.

وی، شناسایی مخترعین، امکان سنجی اقتصادی طرح‌های ثبت شده، ایجاد صنایع پایلوت و صادرات صنایع نوین را از رویکردهای مهم اقتصاد کشور دانست و متذکر شد: اتاق بازرگانی می‌تواند پل ارتباطی بین مخترعین و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را ایجاد کند .

مسئول کمیته تجاری ثبت اختراعات در اتاق اصفهان در پایان ابراز داشت: براساس مطالعات صورت گرفته در حال حاضر با توجه به الگوی مصرف و نیاز جمعیت بیش از 3 برابر عرصه‌ی کشور جهت پاسخگویی و پشتیبانی از نیاز ساکنین مورد احتیاج است و با ادامه روند فوق و الگوی افزایشی جمعیت در سال‌های آتی مسلماً این رقم در سال 1405 افزایش خواهد یافت و بنابراین شناسایی نخبگان، ایجاد صنایع نوین و صادرات آن‌ها یکی از راه‌های برون رفت از چالش موجود است.

انتهای پیام/2301/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول