اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 مهرماه

دومین جشنواره سراسری عکس بسیج در استان اصفهان برگزار می‌شود

دبیر دومین جشنواره عکس بسیج گفت: دومین جشنواره سراسری عکس بسیج در استان اصفهان 10 مهرماه برگزار می‌شود.

دومین جشنواره سراسری عکس بسیج در استان اصفهان برگزار می‌شود

مهدی سرتاج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: به یاری خدا و با امید دستیابی به هدف ارتقای سطح هنر و با همراهی هنرمندان عکاس و سازمان‌های فرهنگی هنری، دومین جشنواره سراسری عکس بسیج را برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری چنین جشنواره‌ای گفت : به منظور ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری هنرمندان و تلاش برای معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی اقدام به برگزاری این جشنواره کردیم.

دبیر دومین جشنواره سراسری عکس بسیج در استان اصفهان، تصریح کرد: در این جشنواره با ایجاد ارتباط میان هنرمندان عکاس و کشف استعدادهای جوانان و معرفی آنان به جامعه هنری می‌توان انسجامی در بین هنرمندان عکاس ایجاد کنیم که منجر به ارتقای سطح هنر در میان هنرمندان عکاس شود.

وی ادامه داد: موضوع این جشنواره را در دو بخش اعلام شد که در بخش نخست فعالیت‌های فردی و اجتماعی بسیج و بسیجیان با مضامین فعالیت های اجتماعی، خدمت‌رسانی، اردوهای سازندگی، تولید هدفمند، سازندگی معنوی، تعلیم و تربیت، ایثار و مقاومت و در بخش دوم این جشنواره در مورد زندگی ایرانی اسلامی  و شامل مضامین آئینی عبادی، جشن، عزاداری‌ها، آداب و رسوم، اقوام و حماسه، اقوام و تولید و بازی های محلی است.

سرتاج با بیان اینکه این جشنواره در شهریورماه برگزار شد، متذکر شد: هنرمندان عکاسی برای رشد علمی و کسب تجربیات عملی نیاز به بستری برای حرکت بسوی تعالی دارند تا با کسب علم و تجربه در هنر خود بتوانند رسالت خویش را در این زمینه به خوبی انجام دهند.

وی افزود: در راه رسیدن به کسب مسیرهای رشد و پیشرفت ، انجمن های عکس بسیج با پتانسیل‌هایی که دارند می‌توانند مسیری مناسب برای کشف استعداد و هدایت عکاسان در مسیر رشد و تعالی باشند.

مدیر امور انجمن‌ها و مجامع ادبی بسیج در ادامه اذعان داشت: انجمن های بسیج برنامه‌های آموزشی و اجرایی قابل توجهی را در طول سال در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند که این فعالیت‌ها پشتوانه ارزشمندی برای تربیت هنرمندان عکاس و برگزاری جشنواره عکس بسیج است.

وی در مورد مسابقه عکاسی گفت: ثبت نام در جشنواره بصورت اینترنتی و از طریق سایت torfehhomar.ir  است و عکاسان بایستی با همراه داشتن مشخصات فردی – عکس 4*3 با حجم 70 کیلوبایت بر روی CD-عکس با ظرفیت حداقل 2 مگابایت و حداکثر 3 مگابایت و اطلاعات عکس شامل نام عکس- محل عکسبرداری و زمان عکسبرداری به این سایت مراجعه کنند.

سرتاج، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 10 مهر و مراسم اختتامیه را 30 مهر اعلام کرد.

وی در پایان اضافه کرد:جلوه‌گاه تلاش و فعالیت تمامی فعالان عرصه عکاسی در جشنواره‌ها بروز می‌کند، امیدواریم بتوانیم زمینه کشف ، معرفی و سازماندهی فعالان این عرصه اقدامات شایسته و ماندگاری را انجام دهیم.

انتهای پیام/63012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول