اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کاشان:

4.5 دقیقه متوسط رسیدن آتش‌نشانان کاشان به محل حادثه است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه متوسط زمان رسیدن آتش‌نشانان در شهرهای مختلف متغیر است، زمان رسیدن آتش‌نشانان این شهرستان به محل حادثه را چهار دقیقه و 30 ثانیه اعلام کرد.

4.5 دقیقه متوسط رسیدن آتش‌نشانان کاشان به محل حادثه است

محمد مسعود چایچی در آستانه روز آتش‌نشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، استاندارد جهانی برای رسیدن به محل حادثه را سه دقیقه اعلام کرد و اظهار داشت: وضعیت شهرسازی شهرها، جانمایی ایستگاه‌ها در شهر، آموزش و آمادگی جسمانی پرسنل و تجهیزات پیشرفته و مدرن نیز برای رسیدن به این استاندارد مؤثر هستند.

وی، معدل مطلوب رسیدن به محل حادثه در شهرهای ایران را بین پنج تا هشت دقیقه عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام گرفته در چند ساله اخیر زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه به استانداردهای جهانی نزدیک شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، زمان رسیدن آتش‌نشانان این شهرستان به محل حادثه را چهار دقیقه و 30 ثانیه اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود با احداث ایستگاه‌های جدید و آموزش‌های عمومی در سطح جامعه برای برقراری تماس سریع و ارائه آدرس دقیق توسط حادثه‌دیدگان این زمان باز هم کاهش یابد.

چایچی در ادامه با اشاره به اینکه آتش‌سوزی بیشترین حادثه‌ای است که برای شهروندان کاشانی رخ می‌دهد افزود: حوادث دیگر از جمله مارگزیدگی در تابستان و یا آب‌گرفتگی در بهار و پاییز بر حسب ایام سال رتبه‌های بعدی حوادث در شهرستان کاشان را به خود اختصاص می‌دهند. 

وی، همچنین با بیان اینکه ارتباط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با نهادهای مرتبط اورژانس، هلال احمر، پلیس، بهزیستی و اداره‌های برق، آب و گاز از طریق دبیرخانه شورای هماهنگی‌ مدیریت بحران فرمانداری ویژه کاشان است گفت: ستاد فرماندهی سازمان به تناسب نیاز با ارگان مربوطه مرتبط شده و با حوادث گوناگون مقابله می‌کند. 

این مسئول در ادامه از آموزش‌های اولیه ایمنی چهره به چهره برای 47 هزار نفر از اقشار مختلف شهرستان کاشان از سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته هشت دوره آموزش تخصصی ضمن خدمت به مدت 2 هزار و 532 نفر ساعت روز با هدف ارتقای سطح دانش، مهارت و تکنیک‌های پرسنل سازمان آتش‌نشانی کاشان برگزار شده است.

به گفته وی، بخش آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی کاشان علاوه بر آموزش‌های درون سازمانی تحت آموزش‌های ضمن خدمت، آموزش‌های عمومی و همگانی را نیز با هدف پیشگیری از وقوع حادثه برگزار کرده است.

چایچی، با اشاره به شروع رسمی فعالیت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از سال 77  گفت: اساسنامه فعلی سازمان آتش‌نشانی در سال 74 از سوی وزارت کشور به طور رسمی تصویب شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، با اشاره به اینکه این سازمان دارای چهار ایستگاه فعال است ابراز داشت: در حال حاضر یک ایستگاه آتش‌نشانی در حال ساخت و سه ایستگاه نیز مکان‌یابی شده است که از این سه ایستگاه مکان‌یابی شده یک ایستگاه در میدان عامریه واقع شده که در صورت تأمین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

چایچی، استخدام در سازمان آتش‌نشانی را بر اساس نیازهای اعلام شده سازمان به استانداری و بر حسب سیاست‌های کشور قلمداد و تصریح کرد: بعد از صدور مجوز جذب نیرو از طرف استانداری، از طریق اعلام عمومی، شرایط متقاضی و برگزاری آزمون و تست ورزشی اقدام به جذب نیرو می‌شود.

وی آتش‌نشانان را افرادی شجاع و جسور دانست و با تأکید بر اینکه کمتر حادثه‌ای است که بتواند آثار روحی و روانی جدی برای آتش‌نشانان به همراه داشته باشد گفت: سازمان آتش‌نشانی برای تغییر روحیه پرسنل خود برنامه‌های رفاهی، تفریحی، مسابقات ورزشی، اردوهای زیارتی و ...  را در دستور کار خود قرار داده و در صورت تقویت منابع مالی توسعه برنامه‌های رفاهی و تفریحی پرسنل در اولویت نخست سازمان قرار می‌گیرد.

7 مهر روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2406/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول