اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور:

اصفهان باید موتور محرکه کشور و توسعه ملی باشد

وزیر کشور انتخاب استاندار جدید استان اصفهان را یکی از بهترین گزینه‌ها برای تصدی این پست دانست و گفت: اصفهان باید موتور محرکه کشور و توسعه ملی باشد.

اصفهان باید موتور محرکه کشور و توسعه ملی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه مراسم تقدیر و تجلیل از استاندار سابق استان اصفهان و معارفه استاندار جدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه تغییر در تمام عرصه‌ها یک موضوع طبیعی است، اظهار داشت: زمانی که مردم با حضور همه‌جانبه در پای صندوق‌های رأی به نوعی رأی به تغییر می‌دهند، خواستار اعمال این تغییرات در بخش‌های مرتبط با خود نیز هستند.

این مسئول ضمن ابراز امیدواری بر اینکه این تغییرات باید گفتمان‌ها را تکمیل کند و نتیجه آن نیز به نفع مردم باشد، ادامه داد: آقای ذاکر خدمتی انجام داده‌اند که امیدواریم این خدمات در خاطرات ثبت شود و نزد خداوند نیز مأجور باشد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اصفهان استانی قدرتمند در تمام زمینه‌ها است و می‌تواند معین چندین استان کشور باشد، تصریح کرد: همچنین این استان زمینه رشد و توسعه را دارد و می‌تواند موتور محرکه کشور نیز باشد.

وی با بیان اینکه جای بسی تأسف است که وابستگی امروز کشور به نفت به صورتی است که دستاویزی شده برای غرب که فکر کند با تحریم نفت می‌تواند کشور و انقلاب را از پا در بیاورد، اضافه کرد: چنانچه ایران بتواند روزانه دو میلیون بشکه نفت صادر کند که نمی‌تواند، 80 درصد آن باید برای مسائل جاری کشور هزینه شود و این نشان می‌دهد که هرچه زودتر باید اتکای ایران از نفت برطرف شود.

رحمانی‌فضلی ضمن تاکید بر اینکه اصفهان توانمندی این تغییر را از نفت به مسایل زیربنایی دیگر از جمله گردشگری دارد، اضافه کرد: تشکیل صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری است باید در اصفهان شکل بگیرد تا بخش بسیاری از آبادانی و توسعه اصفهان از طریق آن صورت بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه 70 درصد فولاد کشور در اصفهان تولید می‌شود و استان اصفهان الگوی تجهیز منابع در کشور را در اختیار دارد، افزود: بهره‌وری در کشور ایران پایین است و اصفهان باید درصدد ایجاد اتاق فکر اقتصادی باشد و نهضت ملی کاهش هزینه‌ها در اصفهان شکل بگیرد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوابق آقای زرگرپور گفت: از آقای زرگرپور انتظار دارم که اتاق فکر‌های لازم را راه بیندازند و از تمام افرادی که برای نظام دل می‌سوزانند، فارغ از نگاه سیاسی استفاده لازم را ببرد.

*‌ زرگرپور مدیون هیچ شخصی نیست

وی با تاکید بر اینکه آقای زرگر برای انتصابش به استانداری اصفهان مدیون من، دولت و نمایندگان مردم در مجلس و هیچ شخص دیگری نیست و تنها باید خود را مدیون خداوند بداند و کار و تلاش باید تنها هدف وی برای اصفهان باشد، اضافه کرد: مسئولیت پاسخ‌گویی حاکمیتی در استان اصفهان به دوش آقای زرگرپور است و وی باید حجت را در درگاه خداوند تمام شده بداند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه همچنین آقای زرگرپور باید تمام حرف‌ها را بشنود و از بین تمام این حرف‌ها حرف احسن را انتخاب و در نهایت راه‌های خوب را انتخاب کند، ادامه داد: آقای زرگرپور در انتخاب یاورانش تلاش کند از افراد توانمند و شایسته، قانون‌گذار و معتدل و باتجربه استفاده کند و افرادی را انتخاب کند که برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند.

این مسئول لزوم توجه به مردم و خواسته‌های آنان و برقراری ارتباط مستمر و مطلوب با وی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: نمایندگان دولت باید ارتباط منسجم و مطلوبی با مردم داشته باشند و پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها مورد توجه وی باشد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه افتخار ما در نظام اسلامی این است که پرچم عدالت را به دست گرفته‌ایم و آموزه‌های دینی نیز ما را مکلف به این کار کرده، گفت: البته معنای عدالت برای مسئولان، اجرای قانون است و تغییرهای موضعی باید قابل اندازه‌گیری باشند، در عین حال قانون باید در محور کار عدالت قرار بگیرد.

وی اصفهان را استانی ممتاز، رشد‌یافته و توسعه‌یافته خواند و تاکید کرد: اصفهانی‌ها به باهوش بودن، زرنگ بودن و اهل کار و فعالیت مشهور هستند و اصفهان باید موتور محرکه کشور باشد.

رحمانی‌فضلی افزود: تقویت عزت اسلام و کشور و استقلال و افزایش امید و پویایی برای تحقق خون شهدا، امید و انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

این مسئول با اشاره به اینکه ایران در منطقه از ثبات خوبی برخوردار است، ادامه داد: در زمانه‌ای که منطقه در آتش و خون گرفتار است، براساس تمثیل آیت‌الله جوادی آملی همچون حضرت ابراهیم (ع) در گلستان زندگی می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با کشورهای غربی اذعان داشت: در این دور مذاکرات دشمنان و دوستان موضع‌گیری کردند و به یقین رژیم صهیونیستی مقابله‌اش را با ایران اسلامی افزونتر می‌کند و در حال حاضر در دنیا رقابت در توازن است و اروپا و روسیه و چین گام‌های بلندی را برای حضور و تعامل بر می‌دارند و ما باید تلاش کنیم تا به وظایفمان به درستی عمل کنیم.

انتهای پیام/63004/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول