اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیمروز:

کتابخانه‌های مشارکتی سبب افزایش سرانه مطالعه می‌شود

فرماندار نیمروز گفت: با ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی سرانه فضای مطالعه افزایش می یابد.

کتابخانه‌های مشارکتی سبب افزایش سرانه مطالعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، تقی طاهری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان با اشاره به وجود دو باب کتابخانه در شهرستان نیمروز اظهار داشت: شهرستان نیمروز دارای 128 روستا است و با توجه به بعد مسافت این روستاها باید برای افزایش فضاهای کتابخانه‌ای با ایجاد کتابخانه مشارکتی گام برداشت.

فرماندار نیمروز ادامه داد: وجود دو کتابخانه در شهرستان نیمروز نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای منطقه باشد.

این مسئول از تمامی سازمان‌ها و ادارات نیمروز خواست، فضاهای بلا استفاده موجود را به کتابخانه اختصاص دهند تا توسط اداره کتابخانه‌های عمومی استان تجهیز شود.

وی همچنین خواستار تعیین رابط فرهنگی ادارات و عضویت کارکنان در کتابخانه‌های عمومی شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی زابل نیزدر این جلسه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و دانشجویان آمادگی کتابخانه‌ها را برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان اعلام کرد.

محمد صالح حیدری افزود: طبق قانون اماکن دولتی می‌توانند بخشی از ساختمان‌های بلا استفاده خود را در راستای ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی قرار دهند تا توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی تجهیز شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی زابل با اشاره به اجرای طرح کتاب من و شبکه کتابخوانان حرفه‌ای گفت: برای تامین منابع کتابخانه با توجه به نیاز هر کتابخانه طرح «کتاب من» اجرا شده است و اعضای کتابخانه‌ها می‌توانند کتب مورد علاقه خود را از این طریق دریافت کنند.

حیدری در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز اضافه کرد: اجرای مسابقات کتابخوانی بصورت ماهیانه و اهدای جوایز نفیس یکی از اقدامات اداره کل کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید است.

انتهای پیام/75004/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول