اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد

فارس رتبه سوم کشور در ساخت کتابخانه‌های مشارکتی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: این استان در بحث خیرین و کتابخانه‌های مشارکتی رتبه سوم کشور را دارد.

فارس رتبه سوم کشور در ساخت کتابخانه‌های مشارکتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل پور بعد از ظهر امروز در مراسمی که در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لار برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وسعت شهرستان لارستان و استقبال مردم فرهیخته آن در بخش‌های مختلف از کتاب و همچنین بالا بودن شاخص‌های کتابخوانی آن، با ابلاغ دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به معاونت اداره کل ارتقا یافت.

وی افزود: این برای نخستین بار است که اداره کل کتابخانه‌های فارس در یک شهرستان معاونت پیدا می‌کند و ‌«محمد معتمدیان» رئیس فعلی اداره کتابخانه‌های این شهرستان در سمت معاون مدیرکل کتابخانه‌های فارس به فعالیت می‌پردازد.

اسماعیل پور اضافه کرد: این امر با پیگیری فرماندار ویژه لارستان و نمایندگان مردم این دیار در مجلس محقق شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی کار اداری نیست بلکه کاری الهی است و از همین رو پیشبرد آن به همت مدیران الهی محقق می‌شود.

به گفته وی، فعالیت در حوزه کتاب زیربنای پایداری در حوزه جنگ نرم است و این مهم تنها با توان اداره کتابخانه‌ها محقق نشده و عزم تمام دستگاه‌های فرهنگی را می‌طلبد.

اسماعیل پور تصریح کرد: پیشرفت کتابخانه‌های لار در این چند سال اخیر چشمگیر بوده و افتتاح چند کتابخانه جدید در این شهرستان نویدبخش توسعه فضای کتابخوانی و دستیابی سریع به اهداف نهضت مطالعه مفید است.

وی با تاکید بر بالاتر بودن جایگاه لار و مردم فرهنگی این منطقه در نهضت مطالعه مفید، بیان کرد: بنابر توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران آنان که کتاب نمی‌خوانند باید بخوانند، افرادی که کتاب می‌خوانند باید ساعات مطالعه خود را افزایش دهند و آنان که مطالعه به قدر کافی دارند باید کتاب‌های مفیدتر را در برنامه خود قرار دهند.

اسماعیل پور ابراز داشت: در دهه چهارم انقلاب اختلاف عیار افراد بر اساس علم و دانش است.

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌هایی است که می‌تواند در بحث کتابخوانی کمک شایانی کند چرا که این مجموعه نخستین حلقه از زنجیره تعلیم و تربیت افراد است.

اسماعیل پور یادآور شد: در همین زمینه تفاهم‌نامه‌هایی مابین اداره کتابخانه‌ها و آموزش‌ و‌ پرورش منعقد شد که طرح «معلمان کتاب‌دوست» در همین زمینه قابل اشاره است.

عضویت 35 درصد جمعیت ایران در کتابخانه

مدیرکل کتابخانه‌های فارس در ادامه گفت: مطابق چشم‌انداز کشور تا سال 1400 باید 35 درصد جمعیت ایران عضو کتابخانه باشند.

وی افزود: در این سال به ازای هر عضو کتابخانه باید چهار جلد کتاب در کتابخانه وجود داشته باشد.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه شهرستان‌هایی در این استان از قبیل جهرم، فسا، مرودشت و کازرون در این زمینه از موقعیت و مختصات مشابهی برخوردارند، از این رو امید می‌رود که اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان نسبت به این مهم اهتمام ورزد تا خدای ناکرده احساس تبعیض و تضاد بین مردم خوب و فرهیخته این شهرستان‌ها به وجود نیاید.

انتهای پیام/2448/ح40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول