اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار بندرعباس تشریح کرد

«سایگاه آشنایی» طرحی مناسب برای جایگزینی سازه کتابخانه شهدا

معاون عمرانی شهردار بندرعباس گفت: سایگاه آشنایی که طراحی‌ آن به پایان رسیده است، با توجه به وضعیت و شرایط خاص سازه کنونی کتابخانه شهدا، می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.

«سایگاه آشنایی» طرحی مناسب برای جایگزینی سازه کتابخانه شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حبیب بهادری جمعه شب در نشستی با اعضا شورای شهر که به بررسی آخرین وضعیت و سرنوشت کتابخانه شهدا اختصاص داشت، اظهار داشت: طبق طرح اولیه مقرر شده بود به جای سازه کنونی کتابخانه مذکور، به طور کامل فضای سبز احداث و اجرا شود.

وی با بیان اینکه در این طرح بازنگری شده است، اضافه کرد: نباید فراموش کرد زمانی که طرح جامع نوار ساحلی طراحی شد، کتابخانه شهدا به طور کامل و در کل تعطیل بود.

معاون عمرانی شهردار بندرعباس یادآور شد: در آن زمان قرار بود قسمتی از فضای کتابخانه تمام تعطیل شهدا به پایانه اتوبوس‌های دورن شهری اختصاص داده شود و بخشی از آن نیز به امور فرهنگی تبدیل شود.

به گفته بهادر، پیشنهادها در این باب و در راستای استفاده از فضای حاصل از سازه کتابخانه تماما با رویکرد فرهنگی بوده است.

معاون عمرانی شهردار بندرعباس‌ با بیان اینکه کار مطالعه مشاور در باب ایجاد منظر سبز به جای کتابخانه مذکور به پایان رسیده است، یادآور شد: با هدف حفظ یادمانی از کتابخانه شهدا، شهردای در طراحی‌های خود با ایجاد سازه‌ای مشابه سازه کنونی اما با رویکردی مدرن و در فضایی کوچک‌تر، قصد دارد در طرحی متمرکز سازه مذکور را با نام و عنوان سایگاه آشنایی با محوریت هرمزگان‌شناسی و محلی برای دیدارهای رسمی و تعاملات بازسازی و احیا کند.

وی گفت: در حال حاضر اغلب دیدارهای رسمی مقامات و مسئولان و حتی مردم در لابی‌های هتل‌ها برگزار می‌شود که سایگاه آشنایی می‌تواند مکانی مناسب و اختصاصی برای اینگونه دیدارها و تعاملات باشد.

این مسئول مدیریت شهری تصریح کرد: بخشی از فضای مدنظر نیز به کافه کتاب اختصاص خواهد یافت.

بهادر گفت: همچنین به دلیل قرار گیری سازه مدنظر در بین دو خیابان مجاور، بخش مدنظر در سازه جدید برای کتابخانه از حالت کتابخانه عمومی خارج و به کتابخانه مجازی تغییر کاربری داده می‌شود.

به گفته وی، به دلیل شرایط خاص دسترسی به سازه سایگاه آشنایی، کودکان و نوجوانان و یا سالمندان نمی‌توانند دسترسی راحت و کم خطری با گذر از جاده‌هایی که این سازه را در بر گرفته است، به این سازه داشته باشند و از همین رو نمی‌توان کاربری کتابخانه عمومی را برای این سازه متصور بود.

معاون شهردار بندرعباس تاکید کرد: با توجه به راه‌های دسترسی به این کتابخانه، امکان نگاه داشتن آن به حالت سابق وجود ندارد.

یادآور می‌شود، کتابخانه شهدا بندرعباس واقع در ساحل مرکزی این شهر، که گفته می‌شود یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های عمومی هرمزگان است، در طرح‌های جدید توسعه‌ای نوار ساحلی این، چندین مرحله تا آستانه تخریب رفته است.

از طرفی به دلیل واقع شدن این سازه در بین دو خیابان چند بانده تازه تاسیس به نظر می‌آید، اصرار بر حفظ کاربری سازه موجود به دلیل ارتعاشات و سر و صدای حاصل از عبور و مرور سنگین و پرشمار خودروها طی شبانه‌روز، منطقی و کارشناسانه نباشد.

اما با توجه به قدمت کتابخانه مذکور، ایجاد نماد و یا سازه‌ای که خاطره آن را در ذهن‌ها زنده کند، مورد تاکید و الزامی است.

انتهای پیام/88001/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول