اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران:

طرح جامع مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: طرح جامع مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران اجرا می‌شود.

طرح جامع مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، رضا عظیمی ظهر امروز در مراسم برداشت کشت مجدد برنج در روستای طغان از بخش لاله‌آباد بابل اظهار داشت: مهم‌ترین دستاورد کشت مجدد برنج تامین امنیت غذایی کشور است.

وی افزود: امروزه با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی در کشور، بخش کشاورزی در اولویت برنامه‌های مهم و کلان کشوری قرار دارد و توجه به آن می‌تواند  فرصتی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استان نسبت به گذشته باشد.

عظیمی به انجام کارهای زیربنایی دولت در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: توجه به زهکشی اراضی شالیزاری که بزرگترین دغدغه مازندران در 20 سال اخیر بوده است امسال به صورت پایلوت در مازندران اجرایی شد.

وی بیان داشت: مطالعات 150هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران انجام شده و شاهد کشت دوم و سوم برنج در این اراضی هستیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران اذعان داشت: گرچه استارت کشت سوم برنج در آمل زده شد اما امروزه در چهار شهرستان از جمله بابل کشت سوم انجام می‌شود که نشان از هوشمندی و درایت مردم مازندران بوده و مسئولیت مسئولان را دو چندان می‌کند.

عظیمی تجهیز و نوسازی اراضی را یکی دیگر از اقدامات مهم جهاد کشاورزی مازندران برشمرد و افزود: برای افزایش خدمات و رفع مشکلات کشاورزان به اعتبارات ملی و استانی نیاز است.

وی به مکانیزاسیون کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر کشاورزی مکانیزه نشود نسل بعدی حاضر به کار کشاورزی سنتی نخواهند بود لذا دراین راستا  600 دستگاه کمباین مخصوص برای افزایش عملکرد در اختیار کشاورزان مازندران قرارگرفت که نسبت به شش سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه طرح جامع مکانیزاسیون در مازندران اجرا می‌شود، بیان داشت: در طرح جامع مکانیزاسیون شرکت‌ها و دفاتر خدماتی مهندسی طراحی می‌شوند تا کشاورز به آسانی بتواند به امکانات مورد نیاز خود دست یابد.

انتهای پیام/86009/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول