اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه:

مدیریت هوشمند، بحران گم شده کلان شهرها است

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه گفت: مدیریت هوشمند، بحران گم شده‌ای در کلان شهرها است که روز به روز وجود آن بیشتر احساس می‌شود.

مدیریت هوشمند، بحران گم شده کلان شهرها است

امیر محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد مدیریت مورد نیاز در زمان بحران اظهار داشت: مدیریت هوشمند و پایدار بحران، فرآیندی خلاقانه و آینده پژوهانه است که تا کنون در کلان شهرها مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مدیریتی درست انجام نپذیرد، موجب آسیب‌های فراوان در سطح کالبدی شهرها می‌شود، تصریح کرد: تنها با مطالعه نمی‌توان بحران در بخش شهری را مدیریت کرد و باید مراحل این فرآیند از پژوهش تا عمل، طراحی شود.

رئیس پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه با بیان اینکه این پژوهشگاه توانسته مدیریت در بحران‌ها را به مرحله عمل نیز برساند، بیان کرد: پژوهشگاه شاخص پژوه با بهره‌گیری از اساتید برتر در حوزه مدیریت بحران، توانسته طرح‌های متعددی در حوزه ارائه شیوه و روش‌های نوین در بخش مدیریت شهری طراحی کند که تا کنون برای تحقق این خواسته پروژه‌های مختلفی را در حوزه مدیریت در کلان شهرها از جمله مترو تهران در خصوص مدیریت بحران به انجام رسانده است.

وی ادامه داد: در تقسیم بندی بحران‌های شهری در مرحله نخست می‌توان به مدیریت بحران در سامانه حمل و نقل اشاره کرد که نیاز نخست شهرها و از همه مهمتر کلان شهرها به شمار می‌آید.

محمودزاده افزود: قطار شهری و یا به تعبیر امروزی، مترو از جمله این نیازها است که در کنار تسهیل حمل و نقلی می‌تواند موجب آسیب و خسارات متعدد در بخش حمل و نقل، همچنین زیرساخت‌های شهری شود.

وی با بیان اینکه اگر در طرح‌های شهری مدیریت بحران، زیر ساخت‌ها در کانون توجه قرار گیرد، تاکید کرد: با این روش بازخوردهای سودمندی در مدیریت شهری دریافت می‌شود.

انتهای پیام/63007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول