اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی همدان:

برنامه پنجم توسعه در کشت پاییزه محقق شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: برنامه پنجم توسعه در کشت پاییزه باید محقق شود.

برنامه پنجم توسعه در کشت پاییزه محقق شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا ابراهیمی ظهر امروز در گردهمایی مدیران و مسئولان مراکز جهاد کشاورزی استان همدان که با هدف برنامه‌ریزی کشت‌های پاییزه سال زراعی 93-92 برگزار شد، اظهار داشت: تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه استان در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی بخصوص محصولات راهبردی باید در دستور کار مسئولان جهاد کشاورزی در سطح استان همدان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون کشور با مشکلات ناشی از تحریم ها دست و پنجه نرم می‌کند بنابراین باید در بخش کشاوری که دارای وابستگی کمتری نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی کشور است فعالیت‌های سازنده‌ای صورت گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تأمین امنیت غذایی را مهمترین رسالت سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: برای سال زراعی که در پیش رو داریم مدیران باید هم‌افزایی را مد نظر قرار داده و از تمام ظرفیت‌های موجود برای حمایت از کشاورز و تولیدکننده بهره گیرند.

وی افزود: محصولات راهبردی شامل گندم، جو و کلزا هستند که باید از فناوری‌های جدید در توسعه کشت آنها بهره گرفته شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز با تشریح سیاست‌ها و اهداف سازمان جهاد کشاورزی برای سال زراعی 93 ـ 92 گفت: برای اجرای پروژه گندم و تحقق خودکفایی برنامه‌ریزی صورت گرفته که شهرستان‌ها باید بر اساس آن پیش روند.

شهرام پرورش اظهار داشت: همچنین امسال توسعه کشت دانه‌های روغنی به ویژه کلزا مورد تاکید است.

وی ادامه داد: تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان از جمله بذر و کودهای شیمیایی در آستانه کشت پاییزه توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان ابراز داشت: با توج به خسارات ناشی از خشکسالی در سال زراعی گذشته به خصوص خسارت گندم دیم امسال توزیع ارقام جدید بذر گندم که به تنش‌های خشک‌سالی مقاوم هستند مد نظر قرار گرفته که باید در دسترس کشاورزان قرار داده شود.

انتهای پیام/89002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول