اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

لبیک بیجاری ها به ندای رهبری برای آبادانی این شهرستان قابل تحسین است

فرماندار بیجار گفت: مردم دیار گروس به ندای رهبری مبنی بر تلاش برای آبادانی بیجار لبیک گفتند و اکنون مسئولان را در این راستا کمک می‌کنند.

لبیک بیجاری ها به ندای رهبری برای آبادانی این شهرستان قابل تحسین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی ظهر امروز در همایش پیاده‌روی بزرگ خانوادگی با حضور تمامی مسئولان و خیل عظیمی از مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه بیجار برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهیدان والامقام خصوصا 450 شهید شهرستان بیجار گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس از هر طریقی حتی برگزاری همایش‌های پیاده‌روی که خیل عظیمی از مردم در آن شرکت و حضور دارند زمینه‌ای مناسب برای احیا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و زنده نگهداشتن آن دوران ارزشمند است.

فرماندار بیجار با اشاره به سخنی از شهید چمران که «زمانی که شیپور جنگ نواخته شد مرد از نامرد شناخته و تمیز داده می‌شود» گفت: شهدای عزیز ما مردان مردی بودند که هنگامه جنگ جانانه و دلیرانه در راه حفظ جان و مال و ناموس مردم در برابر دشمن ایستادند.

کریمی با بیان اینکه شهدا از تمامی دلبستگی‌ها و داشته‌هایشان برای رضای خداوند متعال و اعتلای دین مبین اسلام و لبیک به ندای امام راحل برای پاسداری از مرز و بوم و ناموس مملکت گذشتند بر ادامه راه شهدا و ترویج فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی تأکید کرد.

فرماندار بیجار  آسایش امروز کشورمان را مرهون پاسداری‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بیان کرد و افزود: رزمندگان 8 سال دفاع مقدس با تمام وجود و با ایثار و از خود گذشتگی به پاسداری از آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی پرداختند تا ما در کمال آسایش زندگی کنیم.

وی گفت: اکنون و وظیفه ما در قبال این همه از جان گذشتگی رزمندگان غیور ایران اسلامی زنده نگه‌داشتن و ادامه راه آن والامقامان سرافراز است.

کریمی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در سال 59 گفت:  دشمن به مرزهای جغرافیایی و ایران اسلامی حمله و تجاوز کرد و جوانان و ولایت مداران ایران اسلامی به فرمان  امام خمینی (ره) لبیک گفته و مردم در اقصی نقاط میهن اسلامی در جبهه جنگ علیه باطل حاضر شده و از تمامیت عرضی کشورمان و آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی دفاع و پاسداری کردند.

تلاش در جبهه عمران و آبادانی و فرهنگی ضروری است

فرماندار بیجار امروز به برکت خون پاک شهیدان و جود مقام  معظم رهبری و مجاهدت‌های خاموش امروز ایران اسلامی دارای امنیت پایدار و کاملی است و  را برای حمله‌های نظامی دشمنان و استکبار به برکت خون همین شهدا غیر ممکن است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 88 میان مردم دیار گروس خاطرنشان کرد: رهبری در آن زمان فرمان آباد کردن بیجار گروس را صادر کردند که ما نباید آن را فراموش کرده و در آبادانی شهر بیجار تمامی تلاش خود را به کار گیریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز جبهه نظامی به پایان رسیده و تمام شده است گفت: اکنون جبهه عمران و آبادانی و سازندگی و جبهه فرنگی پا برجاست و ما باید در این جبهه تلاش کنیم.

کریمی با بیان اینکه راه کوهستان پارک نسار ادامه راه شهداست، معنای این جمله را لبیک به فرمان رهبری و ولایت‌پذیری عنوان کرد و گفت: مردم دیار گروس به فرمان رهبری لبیک گفته و در زمینه آبادانی بیجار مسئولان را کمک می‌کنند.

وی به تلاش‌های بی وقفه در راستای تکمیل و ساخت کوهستان پارک نسار اشاره و تصریح کرد: راه کوهستان پارک نسار در عرض 3 ماه با  11 هزار نفر ساعت کارکرد نیروی انسانی، 10 هزار ساعت کارکرد ماشین‌آلات و حمل مصالح از فاصله 10 کیلومتری توسط  5 هزار و 500 کامیون ساخته شد.

وی با بیان اینکه برآورد تقریبی هزینه‌هایی که تا کنون برای کوهستان پارک نسار انجام شده، 1 میلیارد و 600 میلیون تومان است، اظهار کرد: نقطه قابل توجه این است که این اعتبار و هزینه از محل بیت‌المال نبوده بلکه از محل امکانات داخلی و بهره‌گیری از توان مدیریتی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان موفق به انجام این کار بزرگ کار شده‌ایم.

کریمی در ادامه با بیان اینکه راه کوهستان پارک نسار به این جا ختم نخواهد شد گفت: درفاصله یک کیلومتری در صدد احداث مرکز اخترشناسی و  رصدخانه و ستاره‌شناسی را راه‌اندازی هستیم که تا کنون 500 متر از آن احداث شده است.

وی خبر از احداث و ساخت موزه مردم‌شناسی در آینده‌ای نزدیک داد و گفت: در ورودی بوستان شاهد و کوهستان پارک نسار سینمای مخروبه‌ای که 15 سال بلااستفاده مانده است به موزه مردم‌شناسی تبدیل خواهد شد که در آن فرهنگ بیجار بام ایران را به تمامی مردم کشور معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/79015/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول