اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

احتمال آبگرفتگی معابر برخی مناطق گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: پیرو اطلاعیه سازمان هواشناسی استان و سازمان مدیریت بحران کشور، احتمال بارش رگباری باران و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان وجود دارد.

احتمال آبگرفتگی معابر برخی مناطق گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی عصر امروز در جمع اعضای کارگروه مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: اکنون بارش در برخی نقاط استان آغاز شده و  موجب آبگرفتگی در برخی از بخش‎های شرقی استان از جمله کلاله شده است.

رفع انسداد معابر در برخی شهرهای گلستان

وی ادامه داد: در محور جنگل ناهارخوران بارندگی شدید موجود اختلال در تردد عبور و مرور خودروها شده که خوشبختانه با فروکش کردن باران این مشکل مرتفع شده است.

سمیعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون گزارش خاصی از تداوم این آبگرفتگی وجود نداشته است و با اقدام به موقع دستگاه‎های عملیاتی رفع انسداد گل و لای از معابر انجام گرفته است.

فرمانداران گلستان برای مواجهه با حوادث احتمالی آماده باشند

وی اذعان داشت: با توجه به موارد یاد شده انتظار می‎رود فرمانداران شهرستان‎های تابعه استان برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از بارش‎های رگباری در استان آماده باشند.

وی با اشاره به میزان بارش در شب گذشته گفت: در این مدت زمان بندرترکمن با 67 میلی‌متر، بیشترین میزان بارندگی در استان را به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان تصریح کرد: طبق گزارش هواشناسی استان، در ایستگاه‎های هواشناسی «هاشم‎آباد» گرگان بیش از 66 میلی‌متر، گالیکش 60 میلی‌متر، آق‎قلا 55 میلی‌متر و فرودگاه گرگان 51 میلی‌متر به ثبت رسیده است.

سمیعی ادامه داد: دیشب باران در تمامی نقاط استان به ویژه بر ارتفاعات جنگلی بارید تا دوستداران طبیعت و منابع طبیعی از بابت کاهش احتمال حریق جنگل‎ها که این روزها جنگل‎های استان را تهدید می‎کند، آسوده خاطر شوند.

وی یادآور شد: انتظار می‎رود با استمرار بارندگی این آسودگی خاطر تداوم یابد و نگاهمان معطوف آبگرفتگی‎هایی شود که به دلیل نوع بافت برخی شهرها و روستاهای استان این مناطق را بیشتر تهدید می‎کند.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

انتهای پیام/83002/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول