اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج:

تولید سالانه 88 هزار تن زباله در کرج/ حجم وسیعی از زباله‌ها بازیافت می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه سالانه 88 هزار تن زباله در کرج تولید می‌شود، اظهار داشت: بیش از نیمی از این زباله‌های تولیدی بازیافت می‌شود.

تولید سالانه 88 هزار تن زباله در کرج/ حجم وسیعی از زباله‌ها بازیافت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، همایون رضا مدنی با بیان اینکه 300 تن زباله در روز تولید می‌شود، عنوان کرد: 250 تن از زباله‌های تولیدی از کارخانه کمپوست کرج به چرخه بازیافت می‌آید.

این مسئول با اشاره به مطالب فوق درباره آمار زباله‌های بازیافت شده در کرج گفت: 550 تا 600 تن زباله طی ماه در کارخانه سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بازیافت می‌شود.

*سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حجم نخاله‌های ساختمانی را کاهش داد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج کاهش حجم نخاله‌های ساختمانی را یکی از عملکردهای مطلوب این سازمان دانست و افزود: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج توانست حجم نخاله‌های ساختمانی را کاهش دهد.

*کرج سومین شهر دارای پتانسیل استحصال گاز متان از مرکز دفن زباله و تبدیل آن به برق است

مدنی با بیان اینکه کرج سومین شهری است که دارای پتانسیل استحصال گاز متان از مرکز دفن زباله و تبدیل آن به برق است، عنوان کرد: ارزیابی و پیش‌بینی نرخ تولید و انتشار گاز از محل‌های دفن، جهت طراحی این محل‌ها و بهره‌برداری موفق گازهای تولیدی به عنوان منابع انرژی دارای اهمیت زیادی است.

این مسئول افزود: گازهای تولیدی در محل‌های دفن، پس از استحصال و تصفیه می‌تواند به طور مستقیم برای تامین انرژی شهری و صنعتی، نظیر روشنایی، تامین انرژی مورد نیاز توربین‌های گازی و موتورهای تولید برق و حتی در راه‌اندازی واحدهای تولید به طور همزمان حرارت و برق ایجاد کند.

وی اضافه کرد: به طور کلی زباله دارای مواد آلی و ارگانیک است که چنان چه به گونه‌ای دفن شود که هیچ هوایی به آن نرسد، در این صورت زمینه فعال شدن برخی باکتری‌ها در آن فراهم می‌شود که این باکتری‌ها با خوردن زباله‌ها تولید گاز یا بیوگاز می‌کنند و حدود ٤٠ تا ٦٠درصد این گاز را متان و بقیه آن را دی‌اکسیدکربن و بخار تشکیل می‌دهد.

مدنی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای پیشرفته و صنعتی در استفاده از این فناوری سرمایه‌گذاری‌های عظیمی کرده‌اند، گفت: راه‌اندازی نیروگاه برق با استفاده از ضایعات شهری علاوه بر آنکه این ضایعات را به انرژی پاک تبدیل می‌کند، از آلودگی‌های زیست‌محیطی جلوگیری خواهد کرد.

این مسئول احداث این نیروگاه را گامی برای تولید انرژی و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی دانست و اظهار امیدواری کرد: این طرح در مدت مقرر اجرا شود تا مردم استان البرز شاهد کاهش آلودگی هوا و محیط زیست در سال‌های آتی و بهره‌گیری از انرژی برق تولیدی از این طریق باشند.

انتهای پیام/2302/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول