اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزانه

320 تن زباله خانگی در شهر همدان تولید می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: روزانه در شهر همدان 320 تن زباله خانگی تولید می‌شود که 30 درصد آن خشک و 70 درصد آن تر است.

320 تن زباله خانگی در شهر همدان تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد جعفرپور بعد از ظهر امروز در جلسه نشست ساماندهی تخلیه نخاله‌های ساختمانی شهرستان همدان اظهار داشت: جمع‌آوری زباله در همدان به صورت مکانیزه است و زباله‌ها به ایستگاه دفن به‌سازی شده انتقال پیدا می‌کنند.

 وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته هشت دستگاه پرس زباله در همدان وجود داشت اما در حال حاضر 48 دستگاه پرس زباله خریداری شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان داشت: در راستای کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از آلودگی محیط زیست به دنبال احداث ایستگاه جدید دفن زباله هستیم زیرا این کار اقدام موثری در راستای دفن زباله است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دستور ساخت کارخانه کود آلی را در مرکز بازیافت استان داریم که در همین راستا ساخت کارخانه تفکیک زباله نیز در دست اقدام است.

جعفرپور با اشاره به دفن زباله در همدان افزود: از سال 65 تا 87 زباله‌های همدان در 220 هکتار زمین دفن می‌شد اما از سال 87 تاکنون در هفت هکتار، دفن می‌شود. 

وی یادآور شد: طی چند سال گذشته وضعیت زمین سایت دفن زباله به دلیل عدم قرارگیری در تملک شهرداری، مشخص نبود اما امروز توانستیم با پرداخت اجاره بها و خرید زمین مشکل تملک زمین را حل کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه روزانه در همدان بیش از پنج تن زباله بیمارستانی تولید می‌شود عنوان کرد: در بخش جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی باید اقدامات ضروری و عملی صورت بگیرد.

وی ابراز داشت: روزانه در شهر همدان 320 تن زباله خانگی تولید می‌شود که 30 درصد از این زباله‌ها خشک و 70 درصد آن را زباله‌های تر تشکیل می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در پایان سخنانش گفت: در راستای کاهش تولید زباله و ضرورت جداسازی زباله‌های خشک و تر، 69 هزار خانواده را به صورت چهره به چهره آموزش دادیم.

انتهای پیام/89007/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول