اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد

جداسازی زباله‌ها و درختکاری راهکارهای نهادینه کردن نظافت عمومی

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از جداسازی زباله‌ها و انجام درختکاری، به‌عنوان راهکارهای نهادینه کردن نظافت عمومی نام برد.

جداسازی زباله‌ها و درختکاری راهکارهای نهادینه کردن نظافت عمومی

مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به عقیده من نظافت عمومی را نیز می‌توان با اتخاذ تدابیری به جای درمان، پیشگیری کرد.

وی در همین خصوص اضافه کرد: روز سوم مهرماه، هفتمین روز پاکسازی و نظافت عمومی را از سال گذشته تاکنون در سطح استان خوزستان برگزار می‌کنیم.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: این روز با پیشنهاد استاندار خوزستان از سال گذشته شکل گرفت و تاریخ آن نیز در جلسات شورای سلامت شهرستان‌ها تعیین می‌شود.

وی با اشاره به متولیان اصلی برگزاری مراسم پاکسازی و نظافت عمومی، افزود: فرمانداری، شهرداری، ادارات بهداشت، محیط زیست و ارگان‌های مرتبط با سلامت شهروندان؛ متولیان اصلی برگزاری این مراسم محسوب می‌شوند.

جعفری خاطرنشان کرد: در شش دوره گذشته برگزاری مراسم روز نظافت عمومی در استان خوزستان، در رتبه‌بندی صورت گرفته، آبادان در جایگاه خوبی قرار گرفت.

وی از آسیب‌شناسی صورت گرفته در خصوص این برنامه گفت و تصریح کرد: در آسیب‌شناسی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که  مشارکت مردمی در جلسات گذشته خوب نبوده و باید تمرکزمان را روی بهبود این وضعیت قرار دهیم.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: برای حضور بیشتر مردم در این برنامه با اصناف و اداره آموزش و پرورش مذاکره کرده تا این مشکل را نیز در برنامه سوم مهرماه برطرف کنیم.

وی از راهکارهای شکل‌گیری پیشگیری در پاکسازی و نظافت عمومی گفت و افزود: با جلوگیری از تولید زباله، جداسازی زباله‌ها از هم و یا با درختکاری در این خصوص می‌توانیم به جای درمان، پیشگیری کنیم.

جعفری اضافه کرد: صبح روز سوم مهرماه در مناطقی همچون میدان طیب، 22 متری ذوالفقاری و کوی ولیعصر، مراسم نمادین پاکسازی عمومی انجام شده و انتظار داریم که کارمندان در محل کار خود و خانواده‌ها نیز در اطراف منزل به این مهم مبادرت بورزند.

انتهای پیام/72001/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول