اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور شهردار بندرعباس:

بسیاری از آثار تاریخی در شهرهای کشور تغییر کاربری داده‌اند

مشاور عمرانی شهردار بندرعباس با بیان اینکه وضعیت کنونی کتابخانه شهدا، این سازه را خاص کرده است، گفت: بسیاری از آثار تاریخی در شهرهای کشور تغییر کاربری پیدا کرده‌ و باید این حقیقت را پذیرفت که خواسته‌های شهروندان تغییر کرده است.

بسیاری از آثار تاریخی در شهرهای کشور تغییر کاربری داده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جعفر بهاری جمعه شب در جمع اعضای شورای شهر با اشاره به آخرین وضعیت کتابخانه شهدا، اظهار داشت: امروزه به دلیل حرکت شهرها به سمت بهره‌وری بیشتر از فضاها و امکانات، شاهد اجرای طرح‌های متعدد هستیم.

وی در پاسخ به انتقادی در باب نادرست بودن تغییر کاربری کتابخانه شهدا و تخریب سازه کنونی، تاکید کرد: در بسیاری از شهرهای کشور، برخی از مکان‌های تاریخی همانند حمام‌ها، انبارها و حتی معابد تغییر کاربری داده شده است.

مشاور عمرانی شهردار بندرعباس با بیان اینکه این سازه‌ها حتی تعمیر و یا بهسازی و یا بعضا تجدید بنا شده است، اضافه کرد: اغلب این سازه‌ها که در قدیم کاربری‌هایی عملی به عنوان نمونه یک حمام محلی برای استحمام مردم بوده است، امروزه به گالری و یا محلی برای تجمعات فرهنگی تبدیل شده است.

به گفته بهاری، سایگاه آشنایی نیز با همین رویکرد برای سازه جدید کتابخانه شهدا طراحی شده است که علاوه بر حفظ یادمان کتابخانه، محلی مدرن برای تجمعات، دیدارها و مطالعه مجازی خواهد بود.

وی خطاب به اعضای شورا گفت: باید این حقیقت را قبول کرد که خواسته‌های مردم نیز تغییر کرده است.

مشاور عمرانی شهردار بندرعباس، در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد که در حال حاضر 70 درصد از پساب فاضلاب بندرعباس احیا می‌شود که دارای ای‌سی 5100 است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ای‌سی آب خلیج فارس در ساحل بندرعباس، برابر با 5900 است، گفت: می‌توانیم با ای‌سی 5100 یک سری از درختان و گیاهان سازگار و مقاوم را در شهر آبیاری کنیم تا از این طریق علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مصرف آب، روند تامین آب نیز با محدویت کمتری برای شهرداری روبرو باشد.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول