اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر مطرح کرد

ملت ایران خواستار صلح و دوستی با ملت‌ها/ تقدیر از مواضع روحانی در نیویورک

امام جمعه ابهر گفت: مردم عزیز و ولایتمدار ایران خواستار صلح و دوستی با ملت‌ها و نه صلح و سازش با سران استکبار و قدرت‌های زورگوی عالم هستند.

ملت ایران خواستار صلح و دوستی با ملت‌ها/ تقدیر از مواضع روحانی در نیویورک

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر، با اشاره به اینکه بر اساس همه توصیه‌های ائمه این است که به واجبات خود عمل کنید و از محرمات الهی پرهیز کنید، اظهار داشت: چون سالک باید در انجام دادن واجبات و ترک معاصی و محرمات هیچگونه سستی و مسامحه نداشته باشد و اگر سالک الی‌الله در شعار بگوید دنبال بهشت و رضایت ذات اقدس احدیت هستم، اما در عمل توفیقاتی نداشته باشد یعنی عزم و جزم نداشته باشد، معلوم می‌شود در گفته خود دروغگو بوده و خود را مسخره کرده است.

وی با اشاره به اینکه سالک الی‌الله باید همیشه در یاد معبود و معشوق باشد، ادامه داد: عاشق نباید به غیر یاد معشوق کاری انجام دهد.

امام جمعه ابهر در خطبه دوم نماز به مناسبت 23 ذیقعده روز زیارتی امام رضا (ع) اشاره کرد و توصیه کرد: در این روز مردم، زیارت امام را از دور و نزدیک فراموش نکنند.

رحیمی در ادامه به مناسبت 25 ذیقعده اشاره کرده و افزود: شب 25 ذیقعده که شب سه‌شنبه است شب احیا و عبادت است و روز دحوالارض نیز یکی از آن چهار روز است که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است.

وی افزود: در روایتی روزه‌ روز دحوالارض مثل روزه هفتاد سال است و در روایت دیگر کفاره هفتاد سال است.

خطیب جمعه ابهر به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس برای ما یک فرهنگ آسمانی آرمانی درست کرد که کلید واژه‌هایش صداقت و شجاعت و شهادت بود.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها تصریح کرد: روزهای اول مهر با شور امید و آرزو برای دانش‌آموزان است و 14میلیون دانش‌آموز با توکل و اشتیاق پای به عرصه علم‌آموزی می‌گذارد تا بتوانند آینده‌سازان خوبی برای کشور باشند.

رحیمی اظهار داشت: دانش‌آموزان و دانشجویان باید پیشگامان تمدن اسلامی باشند و با پیشرفت علمی خود به دنیا ثابت کنند که انقلاب اسلامی اندیشه و حرف جدیدی برای گفتن دارد و در این راستا و وظیفه معلمان و اساتید دانشگاه بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه باید تربیت سیاسی و اخلاقی دانش‌آموزان و دانشجویان در سرلوحه آموزش و پرورش و دانشگاهها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بصیرت‌افزایی در مورد دین و انقلاب و ارزش‌ها و هنجارهای جامعه اسلامی از وظایف معلمان و اساتید است.

وی در ادامه به سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به نیویورک اشاره کرد و ضمن تقدیر از مواضع وی به نرمش قهرمانانه مورد نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با کالبدشکافی شعار نرمش قهرمانانه خط و مشی و راهبرد دیپلماسی هوشمندانه و عزت‌مندانه را با زیبایی برای دولتمردان و سنگربانان دیپلماسی کشور و روابط بین‌المللی ترسیم کردند و جز این تدبیر نیز نمی‌تواند مسیر عزت و حکمت و مصلحت را هموار کند.

خطیب جمعه ابهر ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری بر گرفته از قرآن و عترت است و مردم عزیز و ولایتمدار ایران خواستار صلح و دوستی با ملت‌ها و نه صلح و سازش با سران استکبار و قدرت‌های زورگوی عالم هستند.

وی افزود: پیام این نوع دیپلماسی کرنش در مقابل ملت‌های مظلوم و تحت ستم و نه نرمش در مقابل گرگ‌صفتان سلطه‌طلب و خون‌آشام بین‌المللی و امنیت و عدالت در سطح جهان است و نه تحریم و تحریک و فشار علیه ملت‌ها و پیام مهر و کرامت انسان و نه پایمال کردن حقوق انسانهاست.

انتهای پیام/2308/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول