اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آتش‌افروزی در سوریه صلح‌ جهانی را تهدید می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه آتش افروزی در سوریه تهدید بزرگی برای صلح جهانی محسوب می‌شود و کشورهای منطقه باید این موضوع مهم را مد نظر داشته باشند.

آتش‌افروزی در سوریه صلح‌ جهانی را تهدید می‌کند

عوض حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل مقابله استکبار جهانی با بیداری اسلامی در سطح کشورهای مختلف جهان جلوگیری از ترویج اسلام خواهی بوده است و در این زمینه سیاست‌های شوم زیادی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: انقلاب‌های بزرگ و تاثیرگذاری که در سطح کشورهای مختلف جهان به وقوع پیوسته، حاکی از این اصل مهم است که سناریوهای مستکبران تا میزان قابل توجهی خنثی شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه کشورهای منطقه باید از هرگونه اقدام خصمانه مستکبران جلوگیری کنند، افزود: به هر حال رژیم صهیونیستی برای مشکل آفرینی در خط مقاومت سوریه، لبنان و فلسطین هدف گذاری کرده است و اتحاد کشورهای منطقه مهم‌ترین راهکار مقابله با تحقق اهداف شوم دنیای استکبار در این حوزه است.

وی در ادامه سخنان خود بهره‌گیری از تجربیات دوران گذشته را از راهکارهای موفقیت مسلمانان ذکر کرد و بیان داشت: پروژه ایران هراسی و ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی از دیگر فعالیت‌های مستکبران در جهت تسلط بر کشورهای مختلف است که باید مد نظر قرار بگیرد.

حیدرپور با اشاره به اینکه ایران مخالف هرگونه جنگ افروزی و کشتار مردم در سوریه است، متذکر شد: بحث بکارگیری سلاح‌های شیمایی در سطح هر کشوری امر غیرقابل قبولی است و انتظار داریم با اتخاذ سیاست‌های دیپلماتیک مناسب از سوی دولت سوریه شاهد ایجاد آرامش در این کشور باشیم.

وی با تشریح اهمیت حل مشکلات سوریه با بکارگیری راهکارهای دیپلماتیک اذعان داشت: کشورهای منطقه باید بدانند و آگاه باشند که هرگونه آتش افروزی در سوریه یک تهدید بزرگ برای صلح جهانی است و باید با استفاده از جایگاه بین المللی خود از بروز این فاجعه بزرگ جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهمیت تکریم جایگاه خبرنگاران در جامعه اسلامی گفت: تمام افرادی که در نظام جمهوری اسلامی ایران قبول مسئولیت می‌کنند خود را در معرض افکار عمومی قرار می‌دهند و خبرنگاران از نقش بسزایی در راستای تحقق این موضوع برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه سعه‌صدر از مهم‌ترین خصوصیات مورد نیاز یک مدیر است، بیان داشت: گوش زد کردن اشکالات و نارسایی‌های مدیران و مسئولان در جامعه ما یک نعمت بزرگ است که با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده و همگان باید شکرگزار این نعمت بزرگ الهی باشند.

حیدرپور با تشریح اهمیت حفظ حریم و جایگاه خبرنگاران مبتنی بر اصول قانونی گفت: هرگونه اعمال فشار، مشکل آفرینی و هتاکی به منزلت خبرنگاران خلاف قانون است و بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در صورت مشاهده و یا دریافت هرگونه گزارش مبنی بر کم توجهی به این موارد به شدت با خاطیان برخورد می‌کنم.

وی ارتقای منزلت و مزایای خبرنگاران را از مهم‌ترین برنامه‌های مجلس شورای اسلامی ذکر کرد و ادامه داد: نسل خبرنگاران پس از پیروزی انقلاب اسلامی جزو شریف‌ترین و پاک‌ترین اقشار جامعه هستند و انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه لایحه حمایتی از خبرنگاران به مجلس شورای اسلامی زمینه ارتقای منزلت و مزایای این قشر تلاش گر جامعه را مهیا کند.

انتهای پیام/63011/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول