اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

برنده جایزه صلح نوبل امروز طبل جنگ‌افروزی می‌زند

امام جمعه موقت ملایر گفت: برنده جایزه صلح نوبل امروز طبل جنگ افروزی را در سوریه می‌زند.

برنده جایزه صلح نوبل امروز طبل جنگ‌افروزی می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: انجام واجبات و ترک محرمات باعث سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

وی با بیان اینکه زبان انسان باید از گناه به دور باشد، افزود: آفت زبان و اعضا و جوارح انسان گناه است و افرادی که اعضا و جوارح را از گناه دور کنند از فیض رحمت الهی بهره‌مند می‌شوند.

خطیب جمعه ملایر در ادامه با اشاره به فضایل امام صادق (ع) گفت: مردم ملایر در روز شهادت امام صادق(ع) با عزاداری خود در مسجد جامع ارادت خود را به آن امام همام نشان داده و  این جای قدردانی از مردم را دارد.

وی با اشاره به اینکه به فرموده امام صادق(ع)  ریشه همه خوبی‌ها ائمه هستند، بیان داشت: در این راستا ما باید با الگو قرار دادن ائمه زندگی خود را پیش ببریم.

فاضلیان با اشاره به شروع ماه ذی‌القعده تصریح کرد: این ماه مبارک با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و ماهی مبارک برای همه ما شیعیان است.

وی با با اشاره به دهه کرامت، به فضایل و کرامات حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اشاره کرد و یادآور شد: گرامیداشت دهه کرامت از ارزش و قداست بالایی برخوردار است.

امام جمعه موقت ملایر افزود: میلاد حضرت معصومه(س) به عنوان روز ملی دختران نام گرفته و این نامگذاری نشان از ارزش بالای دختران در جامعه اسلامی است.

وی افزود: دختر رحمت الهی است و خوشا به حال کسانی که فرزندان اولشان در هنگام تولد دختر باشد.

فاضلیان در ادامه به حقوق دختران در خانواده اشاره کرد و گفت: تربیت اسلامی دختران و رعایت حجاب و عفاف از کودکی مسئله مهمی است که والدین باید توجه ویژه‌ای به آن داشته و نسبت به آن حساس باشند.

وی همچنین فراهم کردن زمینه‌های ازدواج آسان و به هنگام را برای دختران خواستار شد و افزود: کم کردن توقعات خانواده در هنگام ازدواج دختران، پایین آوردن مهریه‌ها و بی توجهی به چشم و هم چشمی‌ها بسیار مهم است.

خطیب جمعه ملایر اظهار داشت: موانع زیادی باعث می‌شود که ازدواج دختران به تاخیر بیفتد و مشکلات و ناهنجاری‌هایی را برای دختران و خانواده‌ها به وجود آورد.

وی در ادامه به حوادث شهریور ماه اشاره کرد و گفت: قیام 17 شهریور ماه و کشتار جمعی از مردم بی‌گناه در سال 57 به دست رژیم شاهنشاهی، وفات اولین امام جمعه تهران در سال 58 و شهادت دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی در سال 1360 به دست منافقان از جمله این حوادثی هستند که یادآور روزهای تلخی در تاریخ کشورمان  است.

فاضلیان بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب تاکید کرد و گفت: همه این حوادث یادآور این است که انقلاب اسلامی با سختی به دست آمده و وظیفه همه ما پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

وی سپس با اشاره به حوادث کشورهای منطقه به ویژه سوریه و مصر بیان داشت: امروز اوباما به عنوان شخصی که سال‌های گذشته جایزه صلح نوبل را دریافت کرده طبل جنگ افروزی را در سوریه می‌زند.

خطیب جمعه ملایر تصریح کرد: آمریکا از جو روانی و به قول خودش جنگ نظامی که علیه ملت سوریه به راه خواهد انداخت هیچ بهره‌ای نمی‌برد و تنها ذلت خود را بیشتر می‌کند.

وی بیان کرد: امروز کشورهای منطقه خاورمیانه از دخالت‌های بی‌جای آمریکا در اوضاع داخلی کشورهای‌شان رنج می‌برند و هدف آمریکا از دخالت در اوضاع داخلی کشورها حفظ منافع اسرائیل است و در این راستا کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند.

فاضلیان اظهار داشت: امروز کشور ایران به عنوان امن‌ترین کشور منطقه محسوب می‌شود که این امنیت و آرامش حاصل فداکاری‌ها و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: داشتن رهبری آگاه و مدبر در کشورمان باعث شده تا دشمن هرگز نتوانند کوچک‌ترین تعرضی نسبت به ملت ایران داشته باشند و اگر تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال می‌کنند، مقاومت و خود باوری ملت را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/89013/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول