اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه پنجمین مدرسه تخصصی حقوق کودک دانشگاه مفید صورت گرفت

مطالبه صلح و آزادی برای کودکان سوری از رئیس دفتر یونیسف در ایران

50 فعال حقوق بشری در حاشیه برگزاری پنجمین مدرسه تخصصی حقوق با صدور پیامی خطاب به رئیس دفتر یونیسف در ایران خواستار پیگیری جدی برای حمایت از کودکان سوری و برقراری صلح و آزادی در کشور سوریه شدند.

مطالبه صلح و آزادی برای کودکان سوری از رئیس دفتر یونیسف در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در حاشیه برگزاری پنجمین مدرسه تخصصی حقوق با عنوان «حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی» 50 تن از دانشجویان و دانش‌پژوهان فعال در زمینه حقوق بشر با صدور پیامی خواستار صلح و آزادی در سوریه برای به آرامش رسیدن کودکان سوری شدند.

در این پیام خطاب به محمدمنیر صفی‌الدین رئیس دفتر یونیسف ایران آمده است: در این برهه از زمان که دنیا شاهد شدیدترین و دردناک‌ترین فجایع انسانی از جمله جنگ، کشتار، آوارگان سرزمینی، گسترش روز افزون سلاح‌های کشتار جمعی و آلودگی‌های زیست محیطی است و با مسائل، مصائب و مشکلاتی برخورد کرده است، به خطرناک‌ترین پیچ تاریخی خود رسیده‌ایم که عبور از این گذرگاه می‌تواند فصل جدیدی در تمام معادلات سیاسی و حقوقی باز کند. مصادره انقلاب مصر توسط نظامیان، سرکوب مردم بحرین، شهرک سازی‌های متعدد در کشور فلسطین و پدید آمدن استبدادهای نوظهور از جمله موانع عبور از این برهه سرنوشت ساز است. اما آنچه توجه جهانیان را به خود جلب کرده است، بحران همه جانبه و فراگیر در کشور سوریه است که نه تنها راه رسیدن به منزلگاه صلح و دموکراسی را به خطر می‌اندازد، بلکه با خود مرگ تمام مفاهیم انسانی و بشر دوستانه را به ارمغان می‌آورد! چرا که معتقدیم سیاست‌های یک جانبه‌گرایی نظامی توسط کشورهای قدرتمند، جایگاهی ندارد و نمی‌تواند به عنوان کلید حل بحران سوریه طرح شود.

در ادامه این پیام ذکر شده است: از آنجایی که کار ویژه سازمان ملل متحد، حفظ صلح و امنیت جهانی در پرتو زیست مسالمت آمیز است، اهمیت این رسالت تاریخی بر تمام فعالان حقوق بشر و صلح بانان بین‌المللی، بیش از پیش احساس می‌شود. ناگفته پیداست که کودکان در مناقشات سوریه از یک سو قربانی منازعات مسلحانه داخلی و سلاح‌های شیمیایی و از سوی دیگر در معرض دخالت‌های مداخله‌جویانه قدرت‌های خارجی قرار گرفته‌اند که خود به مراتب پیامدهای ناگوار مضاعفی بر آنان تحمیل می‌کند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: ما فعالان حقوق بشر از آنجا که دغدغه اصلی خود را حراست از حقوق بنیادین و منافع عالیه کودکان می‌دانیم، هرگونه اتخاذ تصمیم خارج از ساز و کارهای بین‌المللی برای حفظ منافع سیاسی دولت‌ها، نظیر اقدامات خودسرانه را نامشروع و غیرحقوقی تلقی می‌کنیم چرا که جامعه جهانی از نظریاتی چون پایان تاریخ و برخورد تمدن‌ها عبور کرده و دریچه‌ گفت‌وگوی تمدن‌ها را به عنوان راهی برای نیل به صلح پایدار گشوده است و به حکم عقل الزام می‌گردد به عنوان راه حل مناسبی برای کاهش درد و رنج کودکان سوری انتخاب شود.

این پیام همچنین از سوی دانشجویان و دانش‌پژوهان شرکت کننده در پنجمین مدرسه تخصصی حقوق که با عنوان حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی برگزار شد، به امضا رسید.

انتهای پیام/78005/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول