اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین:

یگان حافظ صلح در قزوین رژه می‌رود

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین از برگزاری رژه روز ۳۱ شهریور در قزوین با حضور ۱۲ یگان نمونه از جمله یگان حافظ صلح پیاده رونده خبر داد.

یگان حافظ صلح در قزوین رژه می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امیر محمد رضایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: عملیات‌های بزرگی در طول دفاع مقدس در مرز‌های کشور رخ داده که رزمندگان قزوین نقش تاثیرگذاری در آنها داشته‌اند و امروز وظیفه داریم تا 33 سال پس از آغاز تجاوز جنایتکارانه رژیم صدام، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس این ایثار و شهادت را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس عنوان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رژه روز 31 شهریورماه با 12 یگان نمونه از لشکر 16 زرهی قزوین آغاز می‌شود.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر زرهی 16 قزوین تصریح کرد: این 12 یگان نمونه با ترکیب پیاده، زرهی، مکانیزه ، پیاده مکانیزه، آموزشی و حافظ صلح صورت می‌گیرد.

رضایی عنوان کرد: پیش از این هر سال یگان حافظ صلح لشکر 16 زرهی قزوین در رژه تهران حاضر می‌شد که امسال تنها عدوات و خودروی این یگان در تهران حاضر شده و نیروهای آن در قزوین رژه می‌روند.

وی با اشاره به کمیت برگزاری رژه روز 31 شهریور در قزوین، تصریح کرد: یکصد دستگاه خودرو و عدوات نظامی در روز 31 شهریور با برگزاری رژه شکوهمند نیروهای مسلح قزوین، اقتدار این نظام را به رخ دشمنان می‌کشاند.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر زرهی 16 قزوین با اشاره به برنامه‌های ورزشی در نظر گرفته شده برای این هفته یادآور شد: مسابقات ورزشی مختلفی در داخل یگان‌ها و همچنین بین نیروهای مسلح استان انجام می‌شود که از این جمله می‌توان به مسابقات تیراندازی ویژه نیروهای مسلح با سلاح کمری و انفرادی اشاره کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: پیشکسوتان، بازنشستگان و رزمندگان که در دوران دفاع مقدس افتخار آفریدند جزء گنجینه‌های دفاع مقدس محسوب می‌شوند و در هفته دفاع مقدس برنامه دیدار از این عزیزان نیز می‌شود.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر زرهی 16 قزوین با اشاره به ضرورت پاسداشت مقام رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا در این هفته، تاکید کرد: برنامه عطرافشانی و تجدید میثاق با شهداء نیز با حضور فرماندهان و نیروهای مسلح، روز پنجشنبه با حضور یگان‌های نظامی در گلزار شهدای قزوین به بهترین شکل ممکن برگزار می‌شود.

وی به برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در امامزاده حسین (ع) قزوین اشاره کرد و افزود: لشکر 16 زرهی قزوین حضوری فعال در این نمایشگاه داشته و با برپایی غرفه‌هایی با محوریت نشاط و معنویت سعی می‌کند تا با ارائه گوشه‌هایی از نشاط معنوی رزمندگان و شهداء این مهم را به اقشار مردم منتقل کند.

رضایی در ادامه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری به پیاده‌روی پیشکسوتان لشکر 16 زرهی قزوین اشاره و عنوان کرد: لشکر 16 زرهی قزوین پیش‌بینی بیش از 4 هزار صبحانه را برای پیشکسوتان شرکت‌کننده در این پیاده‌روی در ایستگاه‌های صلواتی کرده است.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر زرهی 16 قزوین اضافه کرد: حضور پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی از دیگر برنامه‌های این هفته است که این رزمندگان با حضور در جمع اقشار نوجوانان و جوانان به تبیین اهداف دفاع مقدس پرداخته و رشادت ها و فداکاری‌های رزمندگان، جانبازان ، ایثارگران این هشت سال را به تصویر می‌کشند.

رضایی اضافه کرد: مراسم یادیاران و میثاق با رهبری نیز با حضور درجه‌داران و افسران در سالن 29 فروردین برگزار و در این مراسم ابعاد عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان برای حضار تشریح می‌شود.

رضایی برگزاری محفل انس با قرآن و همچنین عبرت‌های دفاع‌مقدس را که بعد از مغرب و عشا در سه محل مسجد کوی سازمانی شهید صفوی، مسجد کوی سازمانی شهید صیاد و مسجد پادگان لشکر 16 زرهی قزوین برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر زرهی 16 قزوین خاطرنشان کرد: کار فرهنگی معطوف به قشر کودک در غرفه‌های لشکر 16 زرهی قزوین پررنگ‌تر است و جوایزی نیز برای تشویق این کودکان به تصویرگری در زمینه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

رضایی رژه نیروهای مسلح در استان را نمایش توان و قدرت نیروهای مسلح دانسته و نشانه‌ای از آمادگی آنها اعلام کرد و افزود: نیروهای مسلح با رژه روز 31 شهریور با فرمانده کل قوا تجدید بیعت کرده و می‌گویند که پای آرمان‌های شهدا ایستاده‌اند.

وی در خاتمه تلاش نیروهای مسلح را در مقتدر و مستمر نگه‌داشتن دفاع مقدس و از میان برداشتن مشکلات عنوان کرد.

انتهای پیام/2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول