اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم فوتبال برق ارومیه:

تیم‌های لیگ سه به موش آزمایشگاهی کمیته داوران تبدیل شدند

سرمربی تیم فوتبال برق ارومیه گفت: مسابقات دسته سه برای فدراسیون فوتبال بی‌اهمیت شده است؛ به طوری که حضور داوران کم‌تجربه در این رقابت‌ها باعث شده تا حق تیم‌ها به راحتی تضییع شود.

تیم‌های لیگ سه به موش آزمایشگاهی کمیته داوران تبدیل شدند

جعفر علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در همدان اظهار کرد: مسابقات لیگ دسته سه امسال در یک دوره برگزار می‌شود و فقط 11 بازی فرصت است تا تیمی برای صعود به مرحله بعد امتیاز لازم را کسب کند که این امر خود استرس زیادی را به تیم‌ها وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه در این مسابقات بازی در خانه و زمین حریف زیاد فرقی ندارد، افزود: اگر تیمی قرار است برای صعود بجنگد باید در هر بازی به برد برسد.

سرمربی تیم فوتبال برق ارومیه اضافه کرد: تیم‌ها با این شرایط اقتصادی به سختی خود را در همه سطوح لیگ‌ها و در رشته‌های مختلف نگه می‌دارند و عاشقانه و با همه سختی‌ها به ورزش حرفه‌ای روی می‌آورند.

به گفته وی، با این همه سختی و مشکلات، داوران نباید بازی‌ها را با بی‌تجربگی و حق‌کشی خراب کنند و استفاده از داوران جوان و میدان‌ندیده شاید همه زحمات یکساله تیمی را خواسته یا ناخواسته از بین ببرد.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه داوران در چند بازی تا به حال با اشتباهات سهوی باعث شدند تا بازی را یا واگذار کنیم یا برد با مساوی عوض شود، ادامه داد: داوری که در یک بازی 90 دقیقه‌ای، از ابتدای بازی شروع به کارت دادن کند یعنی برای اداره بازی مشکل و استرس دارد.

وی یادآور شد: در بازی که هشت کارت زرد و یک کارت قرمز داده می‌شود یعنی بازی حساس و درگیرانه‌ای بوده و داور با بی‌تجربگی، به خیال خودش فقط توانسته بازی را اداره کند.

سرمربی تیم فوتبال برق ارومیه با انتقاد از مسئولان داوری فدراسیون فوتبال تصریح کرد: مسابقات دسته سه برای فدراسیون فوتبال بی‌اهمیت شده است و حضور داوران کم‌تجربه در این رقابت‌ها باعث شده تا حق تیم‌ها به راحتی تضییع شود.

وی ادامه داد: جوان بودن و بی‌تجربگی داوران اعزامی به مسابقات سطح پایین باعث شده تیم‌های لیگ سه به موش آزمایشگاهی کمیته داوران تبدیل شوند که این امر برای تیم‌داری بخش خصوصی به مرور دافعه ایجاد خواهد کرد.

علی‌نژاد با بیان اینکه اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است و بارها این را شنیده‌ایم، گفت: البته این اشتباهات شاید به منحل شدن و انصراف از تیم‌داری یک بخش تبدیل شود که دود این قضایا به چشم جوانان و علاقه‌مندان به ورزش و فوتبال خواهد رفت.

انتهای پیام/89020/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول