اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عدالت اداری کشور خبر داد

ورود 10 هزار پرونده شکایت ‌از دستگاه‌های دولتی به دیوان عدالت اداری

رئیس کل دیوان عدالت اداری کشور از ورود بیش از 10 هزار پرونده شکایت از دستگاه‌های دولتی به دیوان عدالت اداری خبر داد.

ورود 10 هزار پرونده شکایت ‌از دستگاه‌های دولتی به دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری ظهر امروز در حاشیه افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تغییر و ابلاغ قوانین جدید دیوان عدالت اداری که از 45 روز گذشته لازم الاجرا شده فرآیند رسیدگی به پرونده شکات به دلیل افزوده شدن دادگاه تجدید نظر و مراحل بدوی طولانی‌تر خواهد شد.

وی مدت رسیدگی به پرونده شکات را کمتر از یک سال عنوان کرد و گفت: میانگین رسیدگی به پرونده شکات در دیوان بیش از شش ماه است که در برخی موارد به بالاتر از یک سال نیز افزایش پیدا می‌کند که این افزایش بستگی به شعب رسیدگی کننده و ارجاعاتی که به شعب می‌شود، دارد.

رئیس کل دیوان عدالت اداری کشور افزود: در برخی موارد زمان پاسخگویی ادارات و دوائر دولتی در زمان رسیدگی به پرونده تاثیر‌گذار است که این فرآیندها موجب می‌شد میانگین رسیدگی به پرونده‌ها بین شش ماه تا یک سال و یا بیشتر زمان ببرد اما با اجرای قوانین جدید فرآیند پاسخگویی دستگاه‌ها در مدت زمان مشخص باید انجام گیرد.

منتظری در پاسخ به این سوال که پرونده‌های تشکیل شده مرتبط با استان در این دفتر رسیدگی می‌شود یا خیر بیان کرد: روند رسیدگی به پرونده‌ها در تهران صورت می‌گیرد و دفاتر نمایندگی در استان‌ها صرفا کارهای مقدماتی و پایانی را انجام می‌دهند در مجموع دریافت دادخواست، تنظیم پرونده، ارسال به دیوان عدالت اداری کشور و پس از صدور حکم توسط دیوان، اجرای احکام از طریق این دفاتر قابل پیگیری است.

وی پیرامون تخلفات اداری استان و میزان این تخلفات تصریح کرد: معمولا دوائر و دستگاه‌های دولتی که بیشتر مراجعه مردمی دارند از بیشترین حجم شکایات برخوردار هستند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این دفتر روند خدمات رسانی به مردم بهتر انجام شود همچنین تغییر و اجرای قوانین جدید دیوان عدالت اداری به نفع مردم خواهد بود.

منتظری هدف از راه‌اندازی این دفتر را خدمات رسانی به مردم عنوان و ادامه داد: باید مراجعه کنندگان توجه داشته باشند این دفتر تمام خدماتی که در دیوان عدالت اداری کشور انجام می‌دهد را ارائه می‌کند و از مراجعه شکات به تهران جلوگیری می‌کند و چنانچه نیاز به حضور باشد دفتر به آنها اعلام خواهد کرد.

وی با اشاره به همکاری استانداری مرکزی و دادگستری استان در راه‌اندازی این دفتر بیان کرد: مراجعه کنندگان به این دفتر می‌توانند از ثبت دادخواست تا مراحل رسیدگی، صدور رای و اجرا را پیگیری کرده و این دفاتر استانی با این هدف تاسیس شده‌اند تا دیگر مردم برای طرح شکایت و انجام مراحل آن به دیوان عدالت اداری کشور واقع در تهران مراجعه نکرده و از طریق همین دفاتر شکایت‌های خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/87002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول