اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دیوان عدالت اداری کشور:

دیوان عدالت معیار رضایتمندی مردم از دستگاه‌های دولتی است

رئیس کل دیوان عدالت اداری کشور با تاکید بر اینکه مدیران دولتی باید برای رفع مشکلات و جلب رضایت مردم تلاش کنند، گفت: دیوان عدالت اداری شاخص و معیار رضایتمندی مردم از دستگاه‌های دولتی است.

دیوان عدالت معیار رضایتمندی مردم از دستگاه‌های دولتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در آئین افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری استان مرکزی که با حضور استاندار مرکزی، رئیس دادگستری استان و جمعی از مسئولین اجرایی برگزار شد اظهار داشت: حجم بالای پرونده‌های مردم در دیوان عدالت اداری باید مورد توجه مدیران دولتی قرار گیرد تا با رفع مشکلات مردم از ورود این پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه به موجب قانون دیوان عدالت اداری طبق برنامه پنجم مکلف به بازگشایی دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در سطح استان‌‌ها است، اظهار داشت: بیستمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان مرکزی افتتاح شد.

رئیس کل دیوان عدالت اداری کشور افزود: با توجه به تغییر قوانین اداری و اجرای این قوانین از ماه گذشته لازم است مدیران با اطلاع از قوانین جدید آن را اجرا کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

منتظری با اشاره به مشکلاتی که به دلیل عدم اطلاع برخی مسئولین از قوانین حقوقی بوجود آمده است، تصریح کرد: در قوانین جدید به دستگاه‌ها و مدیران دولتی یک هفته تا یک ماه فرصت داده شده تا نسبت به شکایت، لایحه تنظیم و پاسخگو باشند و در صورت اعتراض به رای صادره توسط دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایت به شعبه تجدید نظر که در قوانین جدید گنجانده شده است ارجاع ‌شود.

وی با اشاره به اینکه ادارات باید نسبت به اجرای احکام دیوان عدالت اداری تمکین داشته باشند، افزود: بخش‌ قابل توجهی از ادارات به دلیل ضعف‌هایی که در زمینه حقوقی دارند در لایحه دفاعیه خود ضعیف عمل کرده و محکوم می‌شوند که باید در این راستا بخش حقوقی خود را تقویت کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: با افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در این استان بسیاری از مشکلات مردم در زمینه شکایت از دستگاه‌های اداری و دولتی استان برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری اظهار داشت: با توجه به آیین‌نامه جدید و اصلاح برخی قوانین مطمئنا در رفع مشکلات موجود قدم‌های موثری برداشته شده و با افتتاح دفتر دیوان عدالت اداری نیز علاوه بر خدمات‌رسانی به مردم در وقت و هزینه‌های جاری مردم نیز صرفه‌جویی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هماهنگی و همدلی مسئولین در استان موجب رفع بسیاری از مشکلات شده است که این مسئله جای خرسندی دارد.

بازرس کل استان مرکزی نیز گفت: موضوع هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان مسئله بسیار مهمی است که همواره یکی از دغدغه‌های سازمان بازرسی کشور به شمار می‌رود، اما خوشبختانه این مشکل در استان بسیار کمرنگ است.

ابوالفضل غنچه‌ارغوان اظهار داشت: در کشور بحث موازی‌کاری و تداخل بین دستگاه‌ها یکی دیگر از مشکلات است که در برنامه پنجم توسعه این اجازه داده شده تا دستگاه‌ها با یکدیگر هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

بازرس کل استان مرکزی خاطر نشان کرد: در استان مرکزی با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها مطلوب بوده و این هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و نظارتی رضایت‌بخش است.

در این مراسم با حکم رئیس دیوان عدالت اداری کشور علی ویس‌کرمی به عنوان نماینده دیوان عدالت اداری در استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/87002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول