اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد

تشکیل 55 فقره پرونده تخلف مشمول طرح شبنم در کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از تشکیل 55 فقره پرونده مشمول طرح شبنم به ارزش 822 میلیون ریال در پنج ماه ابتدای امسال در این استان خبر داد.

تشکیل 55 فقره پرونده تخلف مشمول طرح شبنم در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسراری یکشنبه شب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که با محوریت قاچاق دام در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مرداد ماه 80 پرونده تشکیل شده که 55 پرونده آن مشمول طرح شبنم بوده است.

به گفته وی، ارزش ریالی 55 پرونده تشکیل شده مشمول طرح شبنم 822 میلیون ریال است.

وی از جمع‌آوری 41 هزار و 900 برچسب شبنم که به صورت فله‌ای در استان توزیع شده بود خبر داد و گفت: فضا و بستری برای خرید و فروش این برچسب‌ها در سطح استان فراهم شده که باید برای جلوگیری از آن چاره‌اندیشی‌های لازم صورت پذیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اجرای مرحله سوم طرح شبنم همزمان با سراسر کشور در کردستان خبر داد و افزود:‌ تاکنون دستورالعمل خوداظهاری اعلام نشده، اما از یکم شهریور ماه امسال اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص در سطح استان انجام شده است.

اسراری گفت: از تمام واحدهای عرضه کننده کالا در سطح عمده و خرده درخواست کرده‌ایم از خرید، نگهداری و فروش کالاهای مشمول فاقد برچسب شبنم خودداری کنند.

این مسئول با بیان اینکه برای اجرای این طرح تاکنون ابلاغی صورت نگرفته، اضافه کرد: جلسه‌ای در همین راستا در روز چهارشنبه هفته جاری در تهران برگزار و نحوه عملیاتی کردن مرحله سوم طرح شبنم در آن ابلاغ می‌شود.

وی در ادامه در زمینه قاچاق دام نیز ابراز داشت: استفاده از این ظرفیت بعد از کشتار دام‌ها به منظور تنظیم بازار ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان متذکر شد: تعریف یک ساز و کار برای ورود این کشفیات به بازار و کاهش قیمت گوشت در بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

اسراری در پایان وارد کردن اتحادیه قصابان در این موضوع را ضروری دانست و گفت: ما در بحث مبارزه با قاچاق دام به دنبال سهم‌خواهی نیستیم و تنها هدفمان قرار گرفتن این گوشت در چرخه بازار و رسیدن آن به دست مصرف کننده است.

انتهای پیام/79002/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول