اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی خبر داد

تشکیل 100 پرونده شکایتی در اتاق تعاون خراسان جنوبی

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه اتاق تعاون در مرحله ابتدایی مسئولیت رسیدگی به دعاوی بخش تعاون است، تاکنون بیش از 100 پرونده شکایتی در اتاق تعاون تشکیل شده است.

تشکیل 100 پرونده شکایتی در اتاق تعاون خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار فارس از بیرجند غلامحسین جهانی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: یکی از وظایف اتاق تعاون صدور کارت بازرگانی برای بازرگانان است.

وی با بیان اینکه 21 تعاونی در خراسان جنوبی در زمینه بازرگانی فعالیت دارند، افزود: اتاق تعاون برای این 21 شرکت تعاونی کارت بازرگانی صادر نموده و این شرکت‌ها در حال واردات و صادرات هستند.

شرکت تعاونی خراسان جنوبی به عنوان تعاونی برتر ملی معرفی شد

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری شرکت تعاونی پارس گرانیت خراسان جنوبی به عنوان تعاونی برتر ملی اعلام شده است.

جهانی با اشاره به فعالیت 12 تعاونی مرزنشین در خراسان جنوبی، اذعان داشت: از این تعداد 9 تعاونی فعال و سه تعاونی دیگر غیر فعال هستند.

وی تصریح کرد: تعاونی‌های مرزنشین باید از حالت رکود خارج شوند و اختصاص سهمیه سوخت برای صادرات و در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت و تامین معاش مرزنشینان باید اجرا شود.

احداث 14 هزار مسکن مهر توسط تعاونی‌های مسکن مهر

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه اشتغال‌زایی بخش تعاون در خراسان جنوبی 15 هزار شغل است، متذکر شد: اتاق تعاون برای اشتغال‌زایی جامعه عشایر نیز فعالیت‌هایی انجام داده است.

جهانی اضافه کرد: در این راستا طرحی توسط اتاق تعاون با همکاری پارک علم و فناوری و دانشکده هنر دانشگاه بیرجند در دست بررسی است تا با تاسیس شرکت تعاونی بزرگ صنایع دستی هم اشتغال‌زایی در جامعه عشایری صورت پذیرد و هم بتوانیم از صنایع دستی استان حمایت کنیم.

وی تعداد تعاونی‌های مسکن مهر در خراسان جنوبی را 126 تعاونی عنوان کرد و گفت: تعاونی‌های مسکن تاکنون 14 هزار واحد مسکونی احداث کرده‌اند.

احداث 20 هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی توسط تعاونی‌ها

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی ادامه داد: در دهه اخیر نیز بالغ بر 20 هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها در استان ساخته شده است.

جهانی گفت: با توجه به اینکه اتاق تعاون در مرحله ابتدایی مسئولیت رسیدگی به دعاوی بخش تعاون است، تاکنون بیش از 100 پرونده شکایتی در اتاق تعاون تشکیل شده که 90 درصد پرونده‌ها به سازش منتهی شده و برای 10 درصد دیگر نیز رأی صادر شده است.

انتهای پیام/69019/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول