اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نمایشگاه پاییزه قم و رضایت نسبی مردم

با توجه به گرانی و هزینه‌های بالا وجود نمایشگاه‌هایی با اجناس باکیفیت و تا حدودی ارزان قیمت گاهی می‌تواند برای عده‌ای که تا حدودی وضع مالی چندان مناسبی ندارند، مفید باشد.

نمایشگاه پاییزه قم و رضایت نسبی مردم

خبرگزاری فارس – زهرا زنگنه: بالاخره با همه مشغله‌هایم توانستم برای بازدید از نمایشگاه بروم خیلی شلوغ بود جا برای پارک ماشین به سختی پیدا می‌شد اصلا فکر نمی‌کردم استقبال تا این حد باشد نمایشگاه مملو از جمعیت بود.

پسربچه‌ای که دست مادرش را فشار می‌داد و التماس می‌کرد «مامان تو رو خدا این کیف رو برام بخر» و مادر هم که شلوغی سالن کلافه‌اش کرده بود، فقط می‌گفت «باشه فعلا اجازه بده یه دور دیگه بزنیم».

با یک نگاه می‌شد هدف افراد را از حضور در نمایشگاه فهمید، عده‌ای که کاملا مشخص بود برای خرید نیامده بودند و فقط با هدف اشغال فضا به نمایشگاه در آنجا حضور داشتند و عده‌ای نیز صادقانه به دنبال اجناس مورد نیازشان می‌گشتند.

تا حدودی گرمای تابستان رخت پاییزی به تن کرده است، اما انگار حال و هوای مهرماه گرمایی نه از نوع تابستانی بلکه مهری را به شهر بخشیده، در حال حاضر دغدغه خانواده‌ها خرید لوازم مدرسه بچه‌ها با قیمت مناسب و با کیفیت است و برپایی نمایشگاه پاییزه در شهرمان نیز حال و هوای خاصی دارد.

با توجه به گرانی و هزینه‌های بالا وجود نمایشگاه‌هایی با اجناس باکیفیت و تا حدودی ارزان قیمت گاهی می‌تواند برای عده‌ای که تا حدودی وضع مالی چندان مناسبی ندارند، مفید باشد.

همه چیز هست «از شیر مرغ تا جون آدمی‌زاد»... هر چه بخواهیم در این نمایشگاه پیدا می‌شود از کیف و کفش گرفته تا مواد خوراکی و لبنیات. گویا همه این نمایشگاه را بهترین فرصت دیدند تا بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

خانواده شلوغی بیرون از نمایشگاه حلقه زده بودند؛ مادر به همراه خاله، مادربزرگ و بچه‌ها به داخل نمایشگاه رفته بودند بقیه اعضای خانواده هم مشغول نوشیدن چای. حسین‌آقا که تقریبا بزرگ خانواده بود، گفت: ای بابا بچه‌ها ما رو به بهانه پارک کشیدند بیرون، حالا هم رفته‌اند؛ فکر نکنم بتوانند چیزی بخرند ما مردها هم که کاری جز دادن پول را نداریم.

زینت که به همراه دو دخترش به نمایشگاه آمده بود، گفت: بچه‌هایم مدرسه‌ای هستند تا به حال از نمایشگاه خرید نکرده‌ام به اصرار دخترهایم آمده‌ام، هنوز که چشمم چیزی را نگرفته است، احساس می‌کنم بعضی اجناس کیفیت مطلوبی ندارند.

آقای وکیلی گفت: اجناس دارای کیفیت بالایی نیستند از قدیم گفته‌اند هر چه پول بدهی آش می‌خوری اگر پول بیشتری بدهی جنس بهتر و مرغوب‌تری می‌بری.

حمیدی فروشنده یکی از غرفه‌ها روزهای اول و دوم نمایشگاه را خلوت عنوان کرد و گفت: روزهای اول خلوت بود اما حالا خیلی بهتر شده جمعیت زیادی می‌آیند گرچه عده‌ای صرفا برای بازدید می‌آیند و عده‌ای هم دست به جیب می‌شوند و خرید می‌کنند.

وی در کل از فروشش راضی بود و افزود: تقریبا نیم بیشتری از افرادی که وارد غرفه می‌شوند، سعی می‌کنند دست خالی نروند البته ما هم کیفیت اجناسمان متفاوت است هر چیز با کیفیت‌تری قیمت بیشتری هم دارد.

مدیر اجرایی نمایشگاه پاییزه استان قم تنها تغییر این نمایشگاه را با سنوات گذشته قیمت‌گذاری اجناس به صورت خود اظهاری عنوان کرد و بیان داشت: قیمت‌ها در نمایشگاه‌های سال‌های گذشته با نظر کارشناسان بود، اما در این نمایشگاه قیمت‌ها را خود غرفه‌داران تعیین می‌کنند.

رسول میراحمدی به تخفیف پنج تا 15 درصدی اجناس اشاره و خاطرنشان کرد: همه غرفه‌داران باید اجناس خود را زیر قیمت بازار بفروشند در غیر این صورت مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

وی به رضایت نسبی خود از نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: رضایت مردم اهمیت دارد گرچه در این نمایشگاه با کاهش 50 درصدی شکایات از جانب مردم روبه‌رو بوده‌ایم.

مدیر اجرایی نمایشگاه پاییزه استان قم یادآور شد: از آنجایی که غرفه‌داران خود تولید کننده هستند تلاش می‌کنند اجناس بهتری ارائه کنند.

دیدن شوق و ذوق دخترک شیرین زبان لحظه‌ای نگاهم را دزدید همه مدت نگاهش می‌کردم دخترکی که انتخاب برایش سخت بود و از این مغازه به مغازه دیگری می‌رفت، دیدن خنده‌ها و سردرگمی‌هایش برای انتخاب کیف لذتی خاص داشت.

رحیمی یکی از غرفه‌داران است که از فروشش بسیار راضی است؛ وی گفت: سعی کردم اجناس با کیفیتی را بیاورم قیمت‌ها هم تا حدودی رضایت بخش است و مردم راضی بودند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در خصوص برپایی نمایشگاه‌های پاییزه گفت: این نمایشگاه در 140 غرفه اجناس مورد نیاز افراد را با قیمت‌های مناسبی در اختیار مردم قرار می‌دهد.

یونس عالی‌پور هدف از برپایی نمایشگاه را حمایت از مصرف‌کننده عنوان کرد و بیان داشت: از آنجایی که قیمت اجناس افزایش چشمگیری کرده است، تلاش کردیم با برپایی این نمایشگاه تا حدودی هم به نفع تولیدکننده و هم برای مصرف‌کنندگان کاری کرده باشیم.

وی ضمن اشاره به تخفیف 15 درصدی اجناس موجود در نمایشگاه پاییزه، خاطرنشان کرد: قیمت همه اقلام زیر قیمت بازار و ارزان‌تر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در خصوص نظارت و بررسی اجناس و اقلام گفت: هدف، ارائه کالاهایی با کیفیتی بالا و قیمتی ارزان است، از این رو نظارت بر آن‌ها همواره وجود دارد.

وی یادآور شد: علاوه بر نظارت جدی بر روی قیمت کالاها، در خصوص کیفیت کالاهای عرضه شده نیز تلاش کرده‌ایم از فروش محصولات با کیفیت پایین و یا فاقد کیفیت در این نمایشگاه جلوگیری به عمل می‌آید.

با شروع سال نو می‌توان رنگ نو شدن و تازگی را حس کرد و حالا هم با آغاز مدرسه و تلاش کودکان و کم رنگ شدن حضور آنها در کوچه و خیابان نشان از آغازی دوباره برای تلاشی عظیم است.

انتهای پیام/2258/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول