اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

جنگ تحمیلی آزمونی سخت در انقلاب بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جنگ تحمیلی آزمونی سخت در انقلاب بود.

جنگ تحمیلی آزمونی سخت در انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محسن رضایی ظهر امروز در بیست و پنجمین گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ و جهاد که در موسسه اصلاح بذر کرج برگزار شد، اظهار داشت: اگر رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام و همچنین ولایتمداری و گوش به فرمان رهبری بودن آنان نبود امروز معلوم نبود که چه سرنوشتی در انتظار کشور بود.

وی ادامه داد: انقلاب نوپای اسلامی ایران در آن دوران توانست با تکیه بر علم و دانش و همچنین توانمندی‌های خود دشمن را از پای درآورد و پیروز میدان باشد.

رضایی با تأکید بر اینکه جنگ تحملیی توانست مقوله جهاد سازندگی را زنده کند، افزود: جهاد سازندگی اندیشه‌ای بود که از دل انقلاب برخاسته بود و توانست با شکل گرفتن و ریشه‌دار شدن اقدامات بسیار بزرگی را در طول جنگ و بعد از آن انجام دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه در برخی از عملیات‌ها نیاز اساسی به یک پل و یا خاکریز زدن احساس می‌شد و گروه‌های جهاد سازندگی با اجرایی کردن این مهم موفقیت در آن عملیات را تضمین می‌کردند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت جهاد سازندگی در این دوران گفت: جهاد بخش پشتیبانی و مهندسی جنگ را شکل داد لذا بسیاری از اقدامات را نیز در قالب ساخت خاکریزها تا حمام انجام داد.

رضایی با تأکید بر اینکه این‌گونه اقدامات جهاد توانست استقلال کشور را حتی در زمان جنگ به رخ همگان بکشد، خاطرنشان کرد: انقلاب‌های بزرگ دنیا مانند کوبا، آمریکای جنوبی و حتی چین نشان دادند که بدون تکیه بر قدرت‌های بین‌الملل نمی‌توانند سرپا باشند.

وی بیان داشت: اما جمهوری اسلامی ایران چه در زمان جنگ و چه بعد از آن به هیچ کشوری وابسته نبود و توانست با تکیه بر داشته‌ها و نیروهای انسانی خود بسیاری از مشکلات را پشت سر بگذارد و با رفع بسیاری از موانع امروز به کشوری پیشرفته تبدیل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی دیگر از سخنان خود به مهندسی دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: اگر این مهندسی وجود نداشت برخی از طرح و مانورها قادر به پیشرفت نبود.

رضایی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی با تمام فداکاری‌های مردم و نوجوانان و جوانان آن زمان با قطعنامه 598 به پایان رسید و با قبول قطعنامه 598 پیروزی سیاسی ایران برای جهان مشخص شد و ایران توانست حقش را از سازمان‌های بین‌المللی بگیرد.

این مسئول که خود از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس بود، افزود: امروز دشمن در صحنه دیگر و با تحریم و تهدید در نظر دارد تا انقلاب اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهد اما این ترفند دشمنان نیز به نتیجه‌ای نخواهد رسید و ملت ایران این بار نیز پیروز میدان خواهند بود.

رضایی تأکید کرد: برای توسعه و پیشرفت بیشتر باید دست را روی زانو قرار دهیم و به داشته‌های خود از لحاظ علم و نیروی انسانی تکیه کنیم.

وی در خاتمه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: معظم‌له به این موضوع مهم اشاره کرد زیرا این مهم یک گفتمان و الگوی مهم اقتصادی برای عبور از تحریم‌ها است.

در این مراسم از چند نرم‌افزار چندرسانه‌ای رونمایی شد.

انتهای پیام/2302/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول