اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دعوایی که بر سر هیچ بود

اردبیل عضو دوم به شورای استان معرفی نمی‌کند / فروکش اختلافات در شورای شهر اردبیل

با استعلام انجام شده از مراجع ذیربط بعد از یک ماه کش و قوس و دعواهای بیهوده مشخص شد که اردبیل نمی‌تواند عضو دومی را برای شورای استان اعزام کند.

اردبیل عضو دوم به شورای استان معرفی نمی‌کند / فروکش اختلافات در شورای شهر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلسه ششم شورای شهر اردبیل در حالی برگزار شد که به نظر می‌رسید به مانند دو هفته قبل جلسه به خاطر انتخابات گزینه دوم شورای اردبیل به شورای استان ملتهب باشد اما با قرائت نامه‌ای از سوی نائب رئیس شورای شهر اردبیل برای همیشه به این نامه خاتمه داده شد چرا که در استعلام از این موضوع اعلام شده بود که شورای شهر اردبیل نمی‌تواند گزینه دوم معرفی کند چرا که در زمان انتخابات جمعیتی پایین‌تر از 500 هزار نفر داشته و زمانی می‌توانست این اتفاق رخ دهد که اعضای شورای شهر اردبیل تعدادشان به 15 نفر برسد.

با پاسخ به استعلام شورای شهر اردبیل گویی آب سردی بر آتش اختلاف‌افکنی‌های یک ماهه شورای شهر انداخته شد و دو جناح مرسوم به قدیم و جدید شورا به ساحل آرامش رسیده و فهمیدند که فرصت یک ماهه از دست رفته بر سر هیچ و پوچ بوده است.

اما برخی از سخنان که «مصیبت وارده را به شاکر تسلیت گفته و بقای عمر هوشیار را می‌خواهیم» با خنده 13 عضو شورا و خبرنگاران حاضر در جلسه روبرو شد و اعضا مصمم شدند تا با همدلی و همفکری بیشتر و کنار گذاشتن برخی از اختلافات برای توسعه و عمران شهری گام‌های جدی بردارند.

تغییر نام میدان ایثار به خلبان جدی

اما در این جلسه مصوبات شورای نامگذاری اردبیل نیز قرائت شده که در آن ضمن تغییر و تعیین نام کوچه‌ها و معابر جدید مزین به نام شهدا مصوب شد که میدان ایثار اردبیل به نام سرلشکر خلبان غفور جدی تغییر نام پیدا کند تا شاهد تغییر تابلو و عناوین این میدان باشیم که قرار است روز یکشنبه ساعت 9:30 صبح از یادمان و تندیس سرلشکر خلبان غفور جدی و ماکت هواپیمای او در مراسم ملی رونمایی شود.

اعضای شورای شهر اردبیل با اکثریت آرا به این تغییر نام رای دادند اما قرار شد یکی از خیابان‌ها و میادین همجوار خلبان جدی به نام ایثار نامگذاری شده و یکی از خیابان‌های شهر اردبیل که سابقاً به نام شهید جدی معروف شده بود تغییر نام پیدا کند.

در این جلسه سایر مصوبات شورای نامگذاری اردبیل نیز به تایید اعضای 13 نفره شورای شهر اردبیل رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل همچنین با درخواست‌های شهرداری مبنی بر بازگشایی برخی از معابر در منطقه گلمغان و تملک اراضی و دادن امتیازات ویژه به صاحبان آن موافقت شد و قرار شد در مقابل اعطای امتیاز تعریض خیابان‌ها و معابر صورت گیرد و برخی از اعضا خواستار تعیین رقم نهایی اعطای این امتیازات به اشخاص حقیقی و حقوقی شدند که در این زمینه اعلام شد برخی از تنگ نظری‌ها در گذشته و سوء تفاهماتی که ایجاد می‌شد سبب شد تا از اعلام رقم نهایی در امتیاز‌دهی به افراد مختلف جلوگیری شود.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول