اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اهواز:

شورای شهر اهواز دچار دو دستگی است

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شورای شهر اهواز به دو گروه ۱۴ و هفت نفره تقسیم شده و دچار دو دستگی است.

شورای شهر اهواز دچار دو دستگی است

زیبا صالح‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: کمیسیون‌ها بخش اعظمی از کار شورا‌ها را تشکیل می‌دهند که جلسه روز گذشته شورا به انتخاب اعضای کمیسیون‌ها تعلق داشت.

وی ادامه داد: اعضا از قبل تمایل خود را برای عضویت در هر کمیسیون اعلام کرده بودند و قرار شد که رئیس شورا براساس تخصص افراد را معرفی کند که در صحن شورا رای بیاورند اما متاسفانه این کار را نکرد و همه افراد را به صحن شورا آورد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه هر شورا بین سه تا 9 نفر عضو دارد، عنوان کرد: کمیسیون‌هایی که زیر 9 نفر داوطلب داشتند برای انتخاب اعضا مشکلی نداشتند بلکه گره کار در کمیسیون‌هایی بود که داوطلبان آن‌ها بیش از 9 نفر بود که باید رای گیری می‌شد.

*عضو دارای مدرک حقوق در کمیسیون حقوق و املاک رای نیاورد

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در رای گیری به تخصص و توانمندی افراد هیچ توجهی نشد، چرا باید تنها عضوی که دارای مدرک حقوق است در کمیسیون املاک و حقوق رای نیاورد.

صالح‌پور با بیان اینکه روند رای گیری برای انتخاب اعضای کمیسیون‌ها منطقی نبود اظهار کرد: اعضای شورا براساس هماهنگی‌های قبلی و قول‌هایی که به یکدیگر داده بودند رای دادند.

وی اضافه کرد: در شورا دو دستگی به وجود آمده است و به دو گروه 14 و هفت نفره تقسیم شده است در حالی که عامل موفقیت شورا در همدلی اعضا است و شهروندان نیز خواهان این هستند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه روز چهارشنبه جلسه بعد شورا برگزار می‌شود گفت: در این جلسه در رابطه با انتخاب اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در این کمیسیون نیز همین مشکلات به وجود می‌آید زیرا 16 نفر کاندید عضویت در این کمیسیون شده‌اند.

صالح‌پور با اشاره به اینکه در دوره اول چهار سال عضو کمیسیون املاک و حقوق بودم اما در این دوره برای عضویت رای نیاوردم عنوان کرد: این احتمال نیز وجود دارد که با وجود سابقه فرهنگی که دارم در کمیسیون فرهنگی نیز رای نیاورم.

*انتخاب‌های شورا بر اساس اصول نیست

وی خاطر نشان کرد: با انتخاب نشدن در کمیسیون‌ها چیزی را از دست نمی‌دهیم، مهم‌ترین مسئله این است که لوایح باید در کمیسیون‌ها بررسی و پخته شود و این نوع انتخاب باعث می‌شود شورا از نگاه تخصص گرایانه محروم شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در رابطه با نحوه انتخاب سخنگوی شورا گفت: من با توجه به سابقه کاری در آموزش و پرورش، فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی قبل از انقلاب و سوابقی که داشتم ایجاب می‌کرد که سخنگوی شورا باشم.

وی ادامه داد: تا آخرین لحظه هم کاندیدی سخنگوی شورا باقی ماندم برای اینکه به بیرون بفهمانم که انتخاب‌های شورا براساس اصول نیست بلکه براساس توافقات قبلی است.

انتهای پیام/72011/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول