اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بافت:

70 هکتار زعفران در بافت کشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: 70 هکتار زمین زراعی در شهرستان بافت زیر کشت زعفران است.

70 هکتار زعفران در بافت کشت می‌شود

امیرعباس نخعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بافت‌ با بیان اینکه کشت در شهرستان آغاز شده است، اظهار داشت: کشت زعفران که از 20 شهریورماه در مناطق مختلف شهرستان بافت آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی مناسب شهرستان بافت سبب افزایش کیفیت و همچنین تولید محصول زعفران شده است، افزود: در راستای تغییر الگوی کشت و جایگزینی محصولات با حداقل نیاز آبی کشت و توسعه زعفران در سال گذشته در ستاد توسعه این شهرستان در اولویت قرار گرفت که نتیجه آن محسوس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت تصریح کرد: با توجه به اهمیت و اولویت‌دهی به کشت این محصول سودآور در شهرستان بافت 35 نفر عضو در قالب سه شرکت تعاونی و پنج نفره و به صورت انفرادی کشت این محصول را در مناطق مختلف شهرستان آغاز کردند.

نخعی بیان داشت: کشت این محصول سال جاری هم مانند قبل نیز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه بیش از 70 هکتار از اراضی به کشت این محصول اختصاص یابد که سطح زیر کشت خوبی برای سال‌های ابتدایی کشت این محصول است.

وی همچنین از اشتغال 390 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در فصل کشت این محصول خبر داد و خاطر نشان کرد: شهرستان بافت با 70 هکتار سطح زیر کشت زعفران سالانه به طور متوسط از هر هکتار 3.5 تا چهار کیلوگرم زعفران خشک تولید و به مرکز استان و شهرهای اطراف عرضه می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت در پایان گفت: ما امیدواریم که مردم بیشتر در زمینه کشت زعفران وارد شوند و با تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار می‌دهیم بتوانند هم برای خود سودآوری داشته باشند و هم با کارآفرینی و هم با تولید محصول بیشتر گوشه‌ای از نیاز کشور را برآورده کنند.

انتهای پیام/80024/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول