اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

تولید پسته و زعفران در خراسان شمالی افزایش یافت

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید پسته و زعفران نسبت به سال گذشته در استان افزایش داشته باشد.

تولید پسته و زعفران در خراسان شمالی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، حیدر نامور با اشاره به اینکه پارسال 450 تن پسته از سطح باغ‌های استان برداشت شد، اظهار کرد: امسال میزان تولید این محصول 25 درصد افزایش خواهد داشت.

وی باغ‌های جوان و غیر بارور پسته را در استان هزار هکتار و بارور را 550 هکتار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال در مجموع 600 تن محصول پسته از باغ‌های شهرستان‌های اسفراین، جاجرم، گرمه و مانه و سملقان برداشت شود.

نامور اظهار کرد: پارسال 450 تن پسته از نوع کله قوچی، احمدآقایی، اکبری و اوحدی در استان برداشت شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح 650 هکتار از کشتزارهای زعفران استان 2 و نیم تن محصول برداشت شود، گفت: شهرستان‌های فاروج و اسفراین، بیشترین سطح کشت زعفران خراسان شمالی را داراست.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، افزود: نیمه دوم مهرماه برداشت زعفران استان آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پارسال از سطح 600 هکتار اراضی زعفران خراسان شمالی 2 تن محصول برداشت شد.

نامور همچنین از آغاز برداشت زیتون از باغ‌های این استان خبر داد و گفت: 300 هکتار از باغ‌های استان به کشت زیتون اختصاص دارد که کمتر از 100 هکتار آن بارور است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی، امسال 100 تن زیتون از این باغ‌ها برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال از 240 هکتار باغ زیتون، 60 تن محصول برداشت شد، خاطرنشان کرد: مانه و سملقان تنها منطقه کشت زیتون در خراسان شمالی است و محصول آن به استان‌های گلستان و مازندران صادر می‌شود.

به گزارش فارس، استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد و سالانه 950 هزار تن انواع محصولات زراعی و 200 هزار تن محصول باغی در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/63002/س/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول