اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد

جریمه 189 میلیون ریالی عرضه‌‌کنندگان کالای قاچاق در بوشهر

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن، و تجارت استان بوشهر گفت: در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی در استان بوشهر عرضه‌کنندگان کالای قاچاق 189 میلیون ریال جریمه شدند.

جریمه 189 میلیون ریالی عرضه‌‌کنندگان کالای قاچاق در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابوالقاسم محمدزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی با عنوان "شبنم" از مدت‌ها پیش برای مبارزه با عرضه‌کنندگان کالای قاچاق فعال شده است، تصریح کرد: در یک‌ماه گذشته بازرسان این شبکه واحدهای صنفی در استان بوشهر را بررسی کردند و کالاهایی که بر روی آنها بارکد "شبنم" نبود به‌عنوان کالای قاچاق شناخته شدند و 189 میلیون و 870 هزار ریال جریمه نقدی شدند.

وی با اشاره به اینکه بازرسان این طرح در یک ماه گذشته به 463 واحد صنفی مراجعه و بازرسی کرده‌اند، تصریح کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در این بازرسی‌ها موفق شدند 23 مورد تخلف و کالای قاچاق کشف کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: بازرسان از این 46 واحد صنفی متخلف، لوازم جانبی رایانه، لوازم خانگی قاچاق فاقد بارکد دو بعدی، گوشی تلفن همراه و لوازم آرایشی کشف و ضبط کردند.

محمد‌زاده اضافه کرد: تاکنون بیش از سه میلیون بارکد بر روی کالاهای مشمول طرح شبنم نصب شده است.

وی مزایای این طرح را کاهش احتمال خرید کالای تقلبی، اطمینان نسبت به برخورداری کالا از کیفیت اعلام شده، امکان راستی‌آزمایی اصلی بودن کالا در هنگام خرید، امکان دریافت اطلاعات مربوط به تولید این کالا برای کمک به تصمیم خرید و دریافت اعتبار کالا در قبال گزارش دریافتی عنوان کرد.

انتهای پیام/66006/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول