اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

اجرای طرح شبنم در نمایشگاه‌های پاییزه گیلان اجباری است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: اجرای طرح شبنم در تمام نمایشگاه‌های پاییزه گیلان اجباری است.

اجرای طرح شبنم در نمایشگاه‌های پاییزه گیلان اجباری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح شبنم در استان اظهار کرد: یک‌هزار کالا مشمول طرح شبنم می‌شود.

وی اجرای طرح شبنم در تمام نمایشگاه‌های پاییزه گیلان را اجباری اعلام کرد و افزود: اجرای طرح مذکور با همکاری فرمانداران امکانپذیر است.

منتظری با اشاره به توزیع برنج در نمایشگاه‌های پاییزه کشور، تصریح کرد: برنج در نمایشگاه‌های پاییزه گیلان توزیع نمی‌شود و برای این منظور باید کسب تکلیف کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه اجرای طرح مرحله سوم شبنم با دو مرحله گذشته قابل مقایسه نیست، بیان کرد: بیش از 20 جلسه کارگروه تخصصی با حضور روسای اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی در رشت برگزار شده است.

این مسئول، خواستار خوداظهاری صنوف در اجرای طرح شبنم شد و گفت: خوداظهاری صنوف در شهرستان‌ها بسیار ضعیف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه مبارزه با قاچاق ارز را از وظایف این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته 116 میلیارد ریال پرونده ارزی در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه 450 دستگاه خودرو با ارز مرجع وارد گیلان شده بود، یادآور شد: لاستیک‌های با ارز را در استان توزیع کرده بودند.

منتظری از صدور بیش از یک‌هزار کارت بازرگانی در گیلان خبر داد و اذعان کرد: 500 کارت اکنون فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه به اجرای مصوبه کالای همراه مسافر در منطقه آزاد تجاری انزلی اشاره کرد و افزود: اجرای مصوبه مذکور عاملی برای جذب مشتری در منطقه است.

وی ورود مشتری را سبب رونق اقتصادی منطقه دانست و تصریح کرد: تولیدکنندگان می‌توانند کالای خود را در منطقه تولید کرده و به مشتریان عرضه کنند.

منتظری فعالیت‌های تجاری در منطقه آزاد انزلی را سبب توسعه گیلان خواند و بیان کرد: اجرای مصوبه کالای همراه مسافر موجب می‌شود تجار در مرحله نخست و پس از آن تولیدکنندگان در منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش صادرات کالا از استان به کشورهای همجوار از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: محصولات نباتی، غذایی و معدنی بیشترین صادرات گیلان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول