اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

افتتاح فاز سوم ایستگاه‌های مطالعه در همدان

افتتاح فاز سوم ایستگاه‌های مطالعه همدان در شعبه مرکزی بانک رفاه کارگران افتتاح شد.

افتتاح فاز سوم ایستگاه‌های مطالعه در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز فاز سوم ایستگاه‌های مطالعه با حضور فرماندار همدان، رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و معاون بانک رفاه در شعبه مرکزی بانک رفاه کارگران همدان افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این افتتاح بیان داشت: طرح «ایستگاه مطالعه» یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای عمومی کردن و ارتقای سرانه مطالعه مفید در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

سرانه مطالعه فعلی زیبنده ایران اسلامی ما نیست

ارشاد استعدادی با بیان اینکه سرانه فعلی مطالعه در کشور زیبنده ایران اسلامی نیست، افزود: با این کار می‌توانیم، فرهنگسازی کتابخوانی را رواج دهیم تا شاهد ارتقای سرانه مطالعه کشور باشیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال 12 ایستگاه مطالعه تعبیه کرده‌ایم که 9 مورد از آن در شهر همدان ایجاد شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ابراز داشت: تعداد ایستگاه‌های مطالعاتی در شهر همدان تا پایان سال به 14 مورد خواهد رسید.در سطح استان در بحث ایستگاه‌های مطالعه 128 هزار و 600 جلد کتاب اضافه کرده‌ایم که از این تعداد 80 هزار جلد کتاب در سطح شهرستان همدان است.

استعدادی گفت: هر فرد می‌تواند با مراجعه به این ایستگاه‌ها، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه و یا هر محل دیگری مطالعه کرده و در زمان تعیین شده به ایستگاه بعدی مطالعه برگرداند. کتابخانه عمومی استان همدان آمادگی همکاری در واگذاری 140 نشریه رایگان را به اصناف و اتحادیه‌ها دارد.

ایستگاه‌های مطالعه نشان از اعتماد به فرهنگ مردم

فرماندار همدان در این افتتاحیه با تأکید بر این موضوع که آنچه در هشت سال دفاع مقدس در کشور ما گذشت کار همه جانبه‌ای بوده که با ایثار و حمایت همه مردم و نهادها ممکن نبود  اظهار داشت: نتوانسته‌ایم فرهنگ ایثار را آن طور که باید به نسل جدید انتقال دهیم  به طوری که این فرهنگ در برخی مواقع فراموش شده و حتی گاهی شاهد جهت عکس آن نیز بودیم.

حسن قهرمانی‌مطلق افزود: امیدواریم قلم به‌دستان بتوانند گوشه‌ای از این فرهنگسازی را به دست بگیرند و ما را در این راستا کمک کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما از طرف دشمنان مورد تهاجم قرار گرفته است تاکید کرد: برای مقابله با این تهاجم، باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها پیام هم‌نوایی و هم‌زبانی را رواج دهند.

فرماندار همدان افزود: باید کتاب را در دسترس همه قرار دهیم تا علاوه بر رفع دغدغه‌های فرهنگی، سطح سرانه مطالعه کشور را بالا برد. ایستگاه‌های مطالعه نشان از اعتماد به فرهنگ مردم است، اعتماد به مردمی که عقبه فرهنگی بالایی دارند و به همین خاطر، می‌توان کتاب را به وفور در اختیار مردم قرار داد.

شاهین نظری، معاون امور شعب بانک رفاه کارگران همدان با بیان اینکه بانک رفاه کارگران طی هشت سال اخیر، مقام نخست مشتری‌مداری و تکریم ارباب رجوع را از سوی دفتر معاونت ریاست جمهور به خود اختصاص داده، اظهار داشت: یکی از مکان‌هایی که مشتری می‌تواند 10 تا 20 دقیقه از وقت انتظار خود را صرف مطالعه کند بانک‌هاست و هدف ما از ایجاد ایستگاه مطالعه همین موضوع است.

انتهای پیام/2499/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول