اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان پارس‌آباد راه‌اندازی شد

با حضور مسئولان استانی و منطقه‌ای اولین ایستگاه مطالعه در شهرستان مرزی پارس‌آباد افتتاح شد.

نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان پارس‌آباد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که ظهر امروز در پارس‌آباد برگزار شد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل وضعیت رو به رشد کشور در حوزه سرانه مطالعه را قابل تحسین اما ناکافی دانست و از رتبه برتر ایران در منطقه خبر داد.

صادق فرهمند امین افزایش سرانه مطالعه نشریات و فضای مجازی در استان را نشانگر افزایش آگاهی‌های عمومی ارزیابی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کتابخانه‌ها در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته به طوری که در حال حاضر در کنار تکمیل و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی اردبیل و فاز اول کتابخانه مرکزی نمین، کتابخانه‌های مرکزی پارس‌آباد، بیله‌سوار و خلخال نیز در حال ساخت است که البته امیدوارم با توجه مسئولان و کمک خیرین، این روند تسریع یابد.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین تعداد قابل توجه شهروندان عضو شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و رشد ضریب نفوذ این شبکه در مناطق روستایی را دلیلی بر روند صعودی نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در استان دانست.

فرهمند امین تصریح کرد: در همین راستا، نهاد کتابخانه‌های عمومی، طرح ایستگاه‌های مطالعه را راه‌اندازی کرده که بر اساس آن، کتاب به صورت آسان در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

فرهمند امین از افتتاح اولین ایستگاه مطالعه پارس‌آباد خبر داده و بار دیگر از خیران پارس‌آبادی خواست تا با مشارکت در ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، سهم بسزایی در توسعه فرهنگی منطقه بر عهده گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرماندار پارس‌آباد نیز در با بیان اینکه توسعه فرهنگی، زیر بنای توسعه کشور محسوب می‌شود، از نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و مطالعه به عنوان مهمترین عامل توسعه فرهنگی یاد کرد.

ولی کریمی کتابخانه‌های عمومی را نهادهایی فرهنگ گستر دانست و اظهار امیدواری کرد که با توسعه و تجهیز این کتابخانه‌ها، فرهنگ کتابخوانی بیش از پیش در جامعه ترویج یابد.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام پورمحمد رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد طی گزارشی، روند فعالیت‌ها، موفقیت‌ها و مشکلات کتابخانه‌های عمومی منطقه را مورد اشاره قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان جلسه نیز فرماندار پارس‌آباد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد به همراه تنی چند از اعضای انجمن، اولین ایستگاه مطالعه این شهر را افتتاح کردند.

انتهای پیام/62003/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول