اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان خبر داد

اجرای سیستم مکان‌یاب تلفنی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی همدان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از اجرای سیستم مکان‌یاب تلفنی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی همدان خبر داد.

اجرای سیستم مکان‌یاب تلفنی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا عسکری ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه اظهار داشت: در 6 ماهه گذشته یک دوره آمادگی جسمانی را برای نیرو‌های آتش‌نشان برگزار کردیم که انجام این دوره نشان از بالا بودن توان عملیاتی نیرو‌ها داشت.

وی شعار امسال سازمان آتش‌نشانی را «شهری ایمن با مشارکت شهروندان» عنوان کرد و ادامه داد: اعتقاد داریم برای انجام هر کاری اگر مشارکت شهروندان نباشد موفق نخواهیم بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با تأکید بر لزوم  آموزش کودکان و نوجوان و آشنایی آن‌ها با مسائل و حوادث ایمنی افزود: سعی می‌کنیم با آموزش به این قشر میزان حوادث را تا حد ممکن کاهش دهیم.

وی در زمینه خرید تجهیزات و وسایل عنوان کرد: یک آتش‌نشان بدون تجهیزات مانند سرباز بدون سلاح است که نمی‌تواند کاری از پیش ببرد به همین منظور سعی کردیم با وجود همه تحریم‌ها و افزایش سنگین قیمت وسایل، تجهیزات و وسایل به روز را خریداری کنیم.

عسکری ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هیچ مشکلی از حیث امکانات و تجهیزات در استان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس چارت سازمانی، آتش‌نشانی همدان باید در 15 سال آینده 285 نفر نیرو داشته باشد اما این تعداد نیرو در حال حاضر 170 نفر است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی‌ همدان با بیان اینکه با کمبود نیرو مواجه هستیم، ادامه داد: این کمبود نیرو به معنای مواجه شدن با مشکل نیست زیرا با همین تعداد توانسته‌ایم همدان را بدون هیچ مشکلی پوشش دهیم.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های باتجربه‌ای در اختیار داریم که در صورت بروز حادثه در بلندترین ساختمان‌ها هم می‌تواند وارد عمل شوند، ابراز داشت: هر چند 90 درصد امدادرسانی‌ها باید از طبقات پایین صورت گیرد زیرا در اکثریت حوادث، امکان امدادرسانی‌ از بالا وجود ندارد.

عسکری دامه داد:  با توجه به همه این مسائل و تجارب بالای آتش‌نشانان در حین بروز حادثه، تمام ساختمان‌های ما باید مجهز به سیستم ایمنی باشند تا در هنگام بروز حادثه با مشکلی مواجه نشویم.

وی با اشاره به لزوم آموزش در جامعه تصریح کرد: در راستای آموزش شهروندی، امسال کلاس‌های آموزشی به اصناف و کسبه و بازاریان را آغاز کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به بحث ایمنی بازار همدان ابراز داشت: چهار سال است به دنبال حل مشکل بازار همدان هستیم اما تا کنون موفق نشده‌ایم.

وی با اشاره به آتش‌سوزی در بازار همدان طی چند ماه گذشته گفت: این اتفاق، زنگ خطری بود تا همه عوامل دخیل در بازار دقت بیشتری در بحث ایمنی داشته باشند.

عسکری ادامه داد: در راستای ایمن کردن بازار به مرکز آبفای همدان پیشنهاد دادیم تا 20 شیر آتش‌نشانی را در مناطق مختلف بازار نصب کند تا در هنگام بروز حادثه با مشکل امدادرسانی مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه بازار همدان متعلق به همه مردم است، ابراز داشت: این مردم هستند که باید در بحث ایمن کردن بازار به طور جدی فکری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: به دنبال راه‌اندازی سیستمی در همدان هستیم تا بعد از تماس تلفنی از تلفن‌های ثابت، بلافاصله محل را مکان‌یابی کند.

وی ابراز داشت: این سیستم در حال حاضر در همدان اجرایی نشده زیرا نیازمند ایجاد زیرساخت‌ است.

انتهای پیام/89007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول