اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کار، تعاون و رفاه اجتماعی تویسرکان خبر داد

وجود 270 تعاونی در تویسرکان/ عضویت 94 هزار نفر در تعاونی سهام عدالت

رئیس کار، تعاون و رفاه اجتماعی تویسرکان، به ثبت 270 تعاونی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از این مجموع 67 تعاونی فعال، 27 تعاونی در دست اجرا و 166 تعاونی غیر فعال هستند.

وجود 270 تعاونی در تویسرکان/ عضویت 94 هزار نفر در تعاونی سهام عدالت

فرهنگ بنی‌اردلان امروز در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان، به نقش مهم بخش تعاون در جامعه اشاره کرد و اظهار کرد: تعاون نماد همکاری و مشارکت مردم است که باید مورد توجه ویژه واقع شود.

وی توسعه تعاونی‌ها را سبب توزیع عادلانه فرصت پیشرفت در جامعه دانست و تأکید کرد: تعاونی‌ها باعث نشر و نهادینه شدن مشارکت در تولید و توزیع عادلانه درآمدها در سطوح مختلف اجتماع می‌شود.

رئیس کار، تعاون و رفاه اجتماعی تویسرکان به ثبت 270 تعاونی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از این مجموع 67 تعاونی فعال، 27 تعاونی در دست اجرا و 166 تعاونی غیر فعال هستند.

وی درباره دلیل غیر فعال بودن 166 تعاونی در تویسرکان گفت: بالا رفتن هزینه‌ها، عدم سرمایه کافی و واردات کالاهای ارزان قیمت و پوشش بازار به این واسطه سبب شده تعداد تعاونی فوق راکد شوند.

بنی‌اردلان با بیان اینکه به دنبال حل مشکل تعاونی‌های غیر فعال هستیم، ادامه داد: تعداد تعاونی‌ها در بخش‌های صنعتی 88 ، کشاورزی 99، خدماتی 69 و سایر  دو مورد در شهرستان خدمات عنوان کرد.

وی در بحث عملکرد این نهاد در قانون بیکاری اظهار کرد: تاکنون 108 نفر مقرری‌بگیر و 25 نفر برقراری مقرری‌بگیران داریم که کار آن‌ها در حال انجام است.

رئیس کار، تعاون و رفاه اجتماعی تویسرکان افزود: معرفی 29 تعاونی به تأمین اجتماعی، 9 نفر برای آموزش به فنی و حرفه‌ای، انجام انتقال 24 نفر از شهری به شهر دیگر و قطع مقرری 37 نفر مشغول به کار بخشی دیگر از کار این نهاد در شهرستان است.

وی در بخش دیگر آمار بیمه شده‌های تبعی و اصلی تأمین اجتماعی تویسرکان را 36 هزار نفر اعلام و گفت: تعداد 11 هزار نفر از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، بیمه شده اصلی هستند.

بنی‌اردلان به انجام 500 مورد بازرسی در مدت سه سال گذشته در حوزه کاری این نهاد اشاره و یاد آور شد: 18 مورد حوادث در سال 90 ، 11 مورد سال 91 و تا پایان تیر ماه سال جاری دو فقره حوادث بررسی شد.

وی متذکر شد: با ارائه برنامه‌های کاربردی و کارشناسی شده سعی کردیم حوادث را به حداقل برسانیم.

رئیس کار، تعاون و رفاه اجتماعی تویسرکان، در ادامه با اشاره به اینکه 94 هزار و 631 نفر عضو تعاونی سهام عدالت شدند، بیان کرد: مبلغ 3 میلیارد و 522 میلیون و 800 هزار ریال را تعداد 8 هزار و 807 نفر در مرحله نخست نهادهای بهزیستی و کمیته امداد و بسیج شهرستان سود سهام عدالت دریافت کردند.

وی افزود: 13 هزار و 552 نفر از روستائیان به مبلغ یک میلیارد و 345 میلیون 33 هزار و 600 هزار ریال و مبلغ 7 میلیارد و 93 میلیون و 600 هزار ریال برای 9 هزار و 22 نفر برای سه نهاد فوق سود سهام عدالت در مرحله دوم واریز شده است.

بنی‌اردلان با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در مرحله سوم اظهار داشت: 8 هزار و 43 نفر از کارکنان آموزش و پرورش مبلغ 3 میلیارد و 172 میلیون و 800 هزار ریال، 3 هزار و 344 نفر از بازنشستگان اجرایی و تأمین اجتماعی مبلغ یک میلیارد و 337 میلیون و 600 هزار ریال و 3 هزار و 559 نفر از کارکنان دولت مبلغ یک میلیارد و 423 میلیون و 600 هزار ریال دریافت کردند.

وی به تحقق 302 شغل تعهد اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سال گذشته در شهرستان اشاره و گفت: سهم سال جاری اشتغال این نهاد 277 شغل است که تا کنون برای 48 نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.

رئیس کار، تعاون و رفاه اجتماعی تویسرکان، با اشاره به اینکه اشتغال در بخش تعاون نسبت به دیگر جاها بهتر صورت می‌گیرد، تأکید کرد: ما در بخش تسهیلات پرداختی در بخش تعاون تویسرکان انحراف مالی نداشتیم.

وی با بیان اینکه در بخش مشاغل خانگی اعتبار تخصیصی در این حوزه به شهرستان را کامل جذب کردیم، تأکید کرد: ما با تلاش در حوزه اشتغال خانگی موفق شدیم علاوه بر سهم شهرستان از دیگر شهرستان‌های استان، به تویسرکان اعتبار بیاوریم.

بنی‌اردلان در پایان برگزاری پیاده‌روی از میدان امام خمینی(ره) تا تپه نورالشهدا، اهدای خون کارکنان، غباروربی گلزار شهدا با اهدا گل، حضور در نماز جمعه، دیدار با امام جمعه و تقدیر فرماندار را از برنامه‌های این نهاد در هفته تعاون عنوان کرد.

انتهای پیام/89010/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول