اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

سفر روحانی به نیویورک باید به تعامل جمهوری اسلامی ایران با ملت‌های آزادیخواه دنیا تبدیل شود

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر روحانی به نیویورک باید به تعامل جمهوری اسلامی ایران در عالی‌ترین رتبه با ملت‌های آزادیخواه دنیا تبدیل شود تا دنیا بدانند که ملت ایران صلح‌طلب و صلح‌خواه است.

سفر روحانی به نیویورک باید به تعامل جمهوری اسلامی ایران با ملت‌های آزادیخواه دنیا تبدیل شود

حجت‌الاسلام حبیب برومند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: همه ما انتظار داریم که رئیس جمهور در سخنرانی خود در سازمان ملل نمایشی از صلابت، ‌اقتدار و کرامت ایرانیان را در محل سازمان ملل به خوبی و به شایستگی تبیین کند و از فرصت پیش آمده در بیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران که همراه با صلح‌طلبی و آرامش است، بهره بگیرد.

وی تصریح کرد: قطعاً رئیس جمهور با نگاهی که بر گرفته از اعتدال و عقلانیت است با رؤسای جمهور و سفیران کشورهای مختلف در این آوردگاه دیدار و نشست خواهد داشت و از بهترین فرصت دیپلماسی سالانه در تبیین رویکرد صلح‌طلبانه و منش عزت‌مندانه جمهوری اسلامی ایران در برابر سایر کشورها استفاده می‌کند.

برومند با بیان اینکه به این مذاکرات بسیار خوش‌بین هستیم و امیدواریم دستاورد آن ارتقای جایگاه قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران باشد، خاطر نشان کرد: امیدواریم با این سفر و انجام مذاکرات مطلوب بسیاری از تنش‌ها و اختلاف‌نظرها مرتفع شده و بتوانیم در فضای دیپلماسی مثبت و سازنده کارها را به پیش ببریم.

این مسئول در مورد احتمال دیدار رئیس جمهور با برخی از رؤسای جمهور کشورهای اروپایی و حتی آمریکا اضافه کرد:‌ در این زمینه تدبیر جمهوری اسلامی ایران و مواضع کشورمان مشخص است و قطعاً رئیس جمهور منطبق بر این اصول و سیاست‌ها سعی می‌کند در وهله اول با در نظر گرفتن منافع ملی و احترام متقابل دیدارها و گفت‌وگوهایش را انجام دهد.

وی بیان کرد: همه دنیا به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و جهانی از وزن و اعتبار خاصی برخوردار است که هرگز این وزن و اعتبار دچار خدشه و یا برخی نگاه‌های زودگذر و یا مقطعی نمی‌شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد:‌ دستاورد این سفر می‌تواند در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و کاهش برخی از آثار تحریم و تهدید مؤثر باشد چرا که دیدگاه جمهوری اسلامی ایران دیدگاه احترام متقابل با کشورهای مختلف به غیر از رژیم صهیونیستی است که هرگز جمهوری اسلامی ایران آن را به رسمیت نشناخته و حکومت جعلی آن را قانونی نمی‌داند.

انتهای پیام/62004/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول