اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام در رژه نیروهای مسلح:

نرمش قهرمانانه ثمره بلوغ نظام سیاسی است

استاندار ایلام گفت: نرمش قهرمانانه ثمره بلوغ نظام سیاسی است.

نرمش قهرمانانه ثمره بلوغ نظام سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمود عباس‌زاده مشگینی صبح امروز در آیین رژه نیروهای مسلح در ایلام با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: کلید واژه فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری "نرمش قهرمانانه" است.

این مسئول اضافه کرد: متأسفانه دشمنان دانسته تمام تلاششان را مصروف کردند که تفسیر انحرافی و غلط و منطبق بر منافع خود ارائه دهند این درحالی است که آنان می‌دانند نرمش قهرمانانه به چه معنی است.

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: در داخل کشور برخی‌ها به سهو یا عمدا و یا به دلیل ضعف تحلیل به تعریف‌هایی روی آوردند که در مجموعه تحلیل‌های دشمنان قرار گرفت.

* نرمش قهرمانانه نوشیدن جام زهر نیست

استاندار ایلام گفت: نرمش قهرمانانه نوشیدن جام زهر نیست. نرمش قهرمانانه در شرایطی که در بدر و خیبر قرار دارد چنین مفهومی ندارد.

وی ادامه داد: سال گذشته رهبر انقلاب فرمودند که ما در شرایط شعب ابی‌طالب نیستیم، ما در شرایط قدرتیم در شرایط بدر و خیبریم.

این مسئول اضافه کرد: برخی‌ها تحلیل ضعیف خود را با مشابهت‌سازی تاریخی ضعیف از صلح امام حسن مجتبی (ع) تعریف می‌کنند کاری که حضرت امام حسن (ع) انجام داد ارزشش کمتر از کار حسین بن علی (ع) نبود، وقتی خواص زمان از امامت و ولایت فاصله گرفتند و تنها استراتژی دفاع از ولایت این بود که خط حفظ شود و به ظاهر با دشمن توافق صورت گیرد تا خط و تفکر حفظ شود این خود اوج تدبیر و قهرمانی است.

* در حال حاضر ولایت فقیه محور حرکت جامعه اسلامی است

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: در حال حاضر ولایت فقیه محور حرکت جامعه اسلامی است، هر کسی که در دنیا زیر پرچم آزادی و حق قرار گیرد با ولایت نسبت پیدا می‌کند و اصل و زمان عزت ولایت است و این تعبیر و تفسیرها درست نیست.

* نرمش قهرمانانه ثمره بلوغ نظام سیاسی است

استاندار ایلام گفت: نرمش قهرمانانه ثمره بلوغ قدرت است، نرمش قهرمانانه ثمره قهرمانی و اقتدار است، مثل بخشش سخاوت‌مندانه است، اول انسان باید چیزی را کسب کند تا بتواند بخشش داشته باشد.

عباس‌زاده‌مشگینی ادامه داد: نرمش قهرمانانه در شرایط قدرت معنی پیدا می‌کند در شرایط ضعف معنی ندارد و نرمش در شرایط ضعف یعنی وادادن و تسلیم شدن، بدنی که از خود نمی‌تواند دفاع کند نمی‌تواند نرمش نشان دهد.

وی افزود: نرمش قهرمانانه یعنی ورود به عرصه دیپلماسی در جایگاه یک قدرت هژمونیک، نرمش هوشمندانه یعنی بازی در عرصه سیاست خارجی در جایگاه بازی ساز.

این مسئول اضافه کرد: نرمش هوشمندانه یعنی قاعده‌گذاری نرمش قهرمانانه، نرمش قهرمانانه در عرصه سیاست خارجی و ورزش هوشمندانه، یعنی قاعده‌سازی و وارد کردن دیگران در بازی که خودمان قاعده‌اش را خلق کرده‌ایم.

عباس‌زاده مشگینی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه یکی از لوازم جذب حداکثری در عرصه عمومی و بین‌المللی است، تصریح کرد: نرمش قهرمانانه محصول تلفیق اقتدار سخت و نرم جمهوری اسلامی بوده و نرمش از مقدمات ورزش قهرمانی و در سیاست از لوازم سیاست‌ورزی قهرمانانه است.

این مسئول اضافه کرد: در ادبیات ورزش برای قهرمان شدن و قهرمان ماندن باید نرمش کرد، در پادگان‌هایی که چریک و کماندو تربیت می‌کنند مرتب نیروها را نرمش می‌دهند.

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: خاک خوب را هر چه ورز دهید ماندگار و استقامتش بیشتر می‌شود، نرمش کار ورزشکاران، قهرمانان و بدن‌های سالم است، با کسانی که به مسابقات قهرمانی وارد می‌شوند بیشتر نرمش می‌کنند در هیچ بیمارستانی شما ورزش صبحگاهی ندارید.

استاندار ایلام گفت: نرمش میوه قهرمانی است، نرمش قهرمانانه یعنی اعتماد به نفس، بلوغ قدرت یعنی داشتن ظرفیت برای ورود به میدان دیپلماسی دنیا، نرمش قهرمانانه یعنی تطبیق اقتدار سخت با اقتدار نرم.

وی ادامه داد: ما 30 سال است آرزو داریم در عرصه‌های دیپلماتیک دنیا بازیگر باشیم، نرمش قهرمانانه یعنی ورود به عالم بازیگری و خداحافظی از موضع انفعال، این شأن انقلاب و ملت ایران است و مطمئنا این استراتژی که مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند با لطف و توکل بر خداوند متعال و تدبیر مردم ایران و حضور ملت ایران که صحنه‌ها و تجلیات آن را دیدید، محقق می‌شود همان طور که دشمن چند هفته پیش عربده می‌کشید و نتوانست نتیجه اقدام خود را پیش‌بینی کند و برد خود را ضمانت شده ببیند در منطقه چه اتفاقی افتاده است.

وی ادامه داد: این شرایط ایجاب می‌کند جمهوری اسلامی ایران از یک سطح بالاتر وارد تعامل دیپلماتیک دنیا شود. انشاء‌الله این آغاز راه ارزشمندی است که ملت ایران با هدایت مقام معظم رهبری وارد آن شده است.

این مسئول اضافه کرد: امید که خداوند متعال روز به روز بر عزت ملت ایران و مسلمین بیفزاید و سایه ارزشمند مقام معظم رهبری و ولایت را بر ملت مستدام بدارد.

انتهای پیام/2246/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول