اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی در کوهرنگ:

نرمش قهرمانانه از موضع قدرت عملیاتی شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با نرمش قهرمانانه موافق هستم، گفت: این تاکتیک باید از موضع قدرت عملیاتی شود.

نرمش قهرمانانه از موضع قدرت عملیاتی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن رضایی پیش ‌از ظهر امروز در یادواره شهدای شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با تمام دنیا وارد جنگ شدیم اما با اتکا به خداوند و اراده جوانان توانستیم دو ابرقدرت غرب و شرق را شکست دهیم و موجبات عزت و افتخار ایران اسلامی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به شرایط کشور در سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی، گفت: در سال‌های ابتدایی جنگ شرایط نامساعدی بر کشور حاکم بود اما با ورود نیروهای مردمی و سپاه به جنگ توانستیم شهرهای تصرف شده را یکی پس از دیگر آزاد کنیم و در نهایت پیروز نهایی میدان شویم.

رضایی، امداد‌های الهی را از مهمترین عوامل پیروزی رزمندگان کشور در جنگ تحمیلی دانست و افزود: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد باید گفت که تاثیر امدادهای الهی و غیبی در جنگ محسوس بود و این در تقویت روحیه رزمندگان نقش بسیار مهمی داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رزمندگان اسلام وسیله‌ای برای پیروزی حق بر باطل بودند، تصریح کرد: خداوند متعال عنایت ویژه‌ای به مردم و رزمندگان کشور داشت و به واسطه همین عنایت بود که پیروز میدان شدیم و رزمندگان نیز تنها وسیله‌‌ای برای تحقق این مهم بودند و هیچ ادعایی ندارند.

رضایی با اشاره به جایگاه و مقام شهدای گمنام، اظهار کرد: این شهیدان از مقام و درجه بالایی برخوردار است چراکه با گمنامی خود به ملت ایران نام و نشان بخشیدند و به این ملت آبرو و عزت اعطا کردند.

وی با اشاره به طرح نرمش قهرمانانه، گفت: ما با این تاکتیک موافق هستیم چراکه چنین تاکتیکی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در مقاطعی از زمان به کار گرفته شده و نتیجه‎بخش بوده است.

رضایی با بیان اینکه ایران اسلامی طرفدار منطق و عقلانیت است، افزود: همانطور که ما همیشه عنوان کرده‌ایم که به دنبال سلاح‌های اتمی نیستیم دشمن نیز باید تحریم‌های اقتصادی را بردارد و حقوق به حق ملت ایران را به رسمیت بشناسد و ما به این فرایند نرمش قهرمانانه می‌گوییم.

وی با بیان اینکه نرمش‌ قهرمانانه از موضع قدرت باشد، تصریح کرد: نرمش قهرمانانه به معنای صلح امام حسن (ع) نیست بلکه تاکتیکی است که با قرار گرفتن در موضع قدرت باید اجرایی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات معیشتی مردم کشور و به ویژه مردم مناطق محروم، خاطرنشان کرد: از دولت دکتر روحانی می‎خواهیم از همه ظرفیت‌های کشور برای رفع چنین مشکلات و نارسایی‌ها به نحو مطلوبی بهره بگیرد.

رضایی افزود: تلاش برای رفع چالش‌های سیاست خارجی اقدام مهم و به جایی است اما باید توجه داشت که اتکا به نیروهای داخلی و رونق تولیدات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی می‎تواند بسیار موثرتر واقع شود.

انتهای پیام/68004/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول