اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین:

ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی صدمات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین گفت: ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی مشکلات و صدمات جبران‌ناپذیری را برای آنان و فرزندان حاصل از این ازدواج‌ها به دنبال دارد.

ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی صدمات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طاهره بیگم سیدی در همایش تبعات ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی که بعد از ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اتباع خارجی بنا به دلایل مختلفی از جمله کار وارد ایران شده و سکونت دارند.

وی افزود: با توجه به حضور اتباع خارجی در کشور، در حوزه ازدواج برخی از زنان ایرانی درگیر اتباع خارجی شده و موجب بروز مسائل غیرقابل جبرانی برای خود و فرزندان حاصل از این ازدواج‌ها می‌شوند.

این مسئول عنوان کرد: در برخی شرایط مشکلاتی که در اثر این ازدواج‌ها به وجود می‌آید، خانواده زنان ایرانی و حتی اداره کل امور بانوان استانداری قزوین را نیز درگیر می‌کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین با بیان اینکه این ازدواج ها مشکلاتی را نیز برای کشور فراهم می‌کند، تصریح کرد: بنابر این باید از ظرفیت‌هایی که می‌توانند در پیشگیری از این آسیب‌ها و مشکلات مؤثر باشند، استفاده کرد.

سیدی گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود استفاده از مشاوران فرمانداری‌ها و بخشداری‌هاست که با مردم جامعه ارتباط دارند.

وی افزود: در این بین مشاوران بخشداری‌ها می‌توانند همکاری بیشتری در پیشگیری از این آسیب‌ها داشته باشند؛ زیرا بروز چنین مشکلاتی در مناطقی که از فقر فرهنگی رنج می‌برند، بیشتر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بنابر این از مشاوران بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها انتظار می‌رود در دریافت و انتقال اطلاعاتی که در چنین همایش‌هایی به دست می‌آورند، دقت لازم را داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به نقش رسانه در این زمینه یادآور شد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه مشکلاتی که از ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی به وجود می‌آید، می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از این معضل داشته باشند.

انتهای پیام/77010/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول